Lockar?
Vilket är erat favorit-sätt att fixa lockar utan att använda värme? Och vilken typ av lockar blir det?
Medarbetare på Skor iFokus
Jag brukar bara sätta upp håret i två stora flätor efter att jag duschat så har jag stora fina lockar när håret torkat. 😃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Borstar håret, tvättar det och sedan låter jag det självtorka. Klart!
Men frågan kanske inte gällde oss med lockigt hår. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#2 haha, nej, kanske borde lagt till att det främst gäller oss platt-håriga 😊
Medarbetare på Skor iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig går det betydligt snabbare att locka håret utan värme, så för mig är det bara fördelar med att att hitta andra sätt.
Sist jag lät en kompis locka mitt hår tog det henne över 2 timmar att gå igenom det.
Har bild på mig i både när jag gjort cocooncurls och ragcurls och sist en bild på mig hur jag såg ut med värmestylade lockar
Här är den tutorial som jag följde för att lära mig cocoon curls, som enligt mig jag får de finaste lockarna med som naturligtvis tar längre tid, har efter ett par gånger lyckats bli snabbare men det tar fortfarande ca 45 min för mig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den ragcurls tutorial jag såg för att lära mig hur man gör, hon är för övrig en av mina favoriter, har mycket fina uppsättningar och hon är så härlig och kan så mycket om hur man tar hand om sitt långa hår.
Lite olika :) För det mesta räcker det för mig att bara ha håret i en hård knut ett par timmar och sedan ta ut tofsen, men vill jag ha snyggare lockar fungerar det jättebra att göra så här: https://www.youtube.com/watch?v=yQRooK5L0oE
Fast jag brukar inte använda något hårspray eller liknande. Kan dock spraya håret med vanligt vatten för att göra det fukttigt och låter det sitta så tills det torkar. Brukar räcka med ett par timmar kanske? Blir ursnygga lockar om man gör så!
Fungerar mkt bättre än att bara fläta (iaf för mig) då jag bara får vågigt hår då :) ^^
Nu har jag väldigt tunt hår så jag brukar bara göra en hård knut på huvudet och låta det torka så.
Fixerar sedan med lite hårspray för bättre hållbarhet.
med strumpor!