Färga från brunt till mörkrött!
Så, jag är galet intresserad av att färga mitt hår till mörkrött (se här )
Och jag undrar om det är speciellt komplicerat att färga? Hur stor chans är det att det kan gå fel m.m?
OM jag skulle färga, så har jag inte tid att boka in hos frisör då jag ska ut och resa på tisdag, för jag vill verkligen färga nuuu innan jag far.
Har ni några tips och erfarenheter?
Att gå från brunt till den färgen lär inte bli några problem :) Har du mörkbrunt hår finns risken att det inte blir så starka röda skiftningar som du vill, men annars borde det bara vara att färga.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Oj vilken vacker färg det var du länkade till. Vill också ha och vara 🙂
Finns det något speciellt märke som är extra bra för att få den där vackra djupa mörkröda färgen?
Blev ju jättesnyggt. Jag skulle färga håret för några år sedan, dagen innan jag skulle resa bort. Det skulle blivit en mörkblond färg. Vet inte vad som gick snett, men det blev mörkblont med liksom rosa slingor! Hade inte tid att göra om det och blev tvungen att resa så. Hade kanske passat för en tonåring, men jag skämdes hela tiden. 😞