Hur få looken?
Hejsan nu är det så att jag tröttnat på att bara ha spikrakt långt hår och en lång lugg.. Har samman frisyr som Loreen hade under Eurovision fast längre (ungefär till svanken) och mörkrött. Tänker nu gå över till svart och skulle vilja ha håret ungefär på detta sätt: evolution-christina-aguilera--large-msg-134402844167.jpg om jag skulle kunna få rekommendation om hur jag ska få så nära detta resultat som möjligt utan att gå till frisör eller stylist? Jag har långt tjockt hår (typiskt mellanöstern-ish) så har ganska mycket hår att arbeta med och har färgat håret en hel del innan.
Om du har spikrakt hår och vill ha sådana lockar varje år rekommenderar jag att permanenta, kommer ta dig lååång tid att fixa det där varje morgon….
Kan tänka mig att permanenta en annan månad när jag har det lite bättre ekonomiskt ställt är rädd att det skulle bli en ganska stor summa med min hårmängd/längd särskilt om jag kommer att tona hela håret svart och särskilt med en student ekonomi. Undrar mer hur jag kan få till sådana lockar och volym på egen hand. Är ledig på onsdag så tänkte eventuellt då redan experimentera :)
tja du kan ju rulla håret om du inte vill använda plattång? :)
Tror jag missförstod lite. Hur pass enkelt är det att permanenta hemma?
#4 har aldrig testat det men man måste vara medveten om att håret kan falla av om man gör fel….🤤
Permanenta hemma är de dummaste man kan göra. Krävs itbuldning för att få ett bra resultat. Spolarna får inte vara slappa eller hängiga för de påverkar resultatet, gummisnoddarna som låser spolarna måste vara uppåt å är dem inte de kan dem bränna av håret sen med permanentvätskan. Sen ska man även planera den efter en "karta" typ, hur alla spolat ska ligga.. Vad har du för kvalité på håret? För en permanent sliter så fruktansvärt mycket på håret också! :(
#6 Jag har väldigt tjockt hår har anlag från mellanöstern nämligen. Har tonat (endast använt färg ett fåtal gånger) håret sedan jag var 13 (är nu 25) och har pendlat mellan svart och rött ..mitt hår blir ganska lätt torrt också men skulle inte säga att det är skört.