Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 762 ggr
IceTee
1

För länge?

Kan man ha i en inpackning för länge? Jag brukar sitta i några timmar med den eftersom jag brukar köra på en ansiktsmask samtidigt, och då är det ju så mysigt att se på en serie och känna att nu kommer man minsann bli fin! 
Men är det för länge? På min inpackning står det att den ska vara i 2-3 minuter, men jag har fått för mig att det inte för något att ha i det längre än så, är det sant?

Medarbetare på Skor iFokus

[Sthlmshundarna]
0

nej det är ingen fara, tror de bara skriver 2-3min för att det är den minimala tiden man ska ha den i för att få någon effekt :)

IceTee
0

#1 ja, jag läste bara någonstans och blev lite orolig. Men det låter ju konstigt att det skulle vara dåligt för håret att ha det i längre! Även om det kanske inte hjälper jätte mycket mer så är det fortfarande mysigt!

Medarbetare på Skor iFokus

Scorpio97
2

Jag brukar också ha i hårinpackning i några timmar, fast jag har oftast hemmagjorda då. Förmodligen ger det inte så mycket effekt i slutet av tiden då, men det borde inte kunna skada på något vis (:

//Jessie

Grace2009
0

När jag använde inpackning sist hade jag den 5 timmar i. Tror knappast att det skulle kunna skada håret.

[rumelle]
0

Jag har sovit med hårinpackning ett par gånger. Grymt obekvämt att sova med en handduk virad om huvudet, men det har gjort nytta för håret. :)