Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1187 ggr
hund_katt
1

Löshår hjälp

Jag behöver hjälp med löshår… Jag vill inte gå till en salong och betala flera tusen, så jag tänkte fråga om sånna clips. Är det jobbigt att sätta i? Visst, första gångerna ja.. Förstår jag nog :p men Asså annars, vi säger några veckor/månader senare, är det lätt att sätta i själv? Eller finns det något lättare löshår? Ska ha för att få längre och tjockare hår.. Om det spelar nån roll :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Lindb
0

Nej, efter ett par gånger går det av bara farten! Däremot kanske du blir less på att sätta i/ta ut varje dag. Clips sliter rätt mycket på håret också. Det känns som ett bra alternativ när du bara ibland vill ha längre hår!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Trollan92
0

Det beror på vad du har för hår bu, rakt vågigt krulligt? Har du rakt hår som jag haft när jag använde clips så fick ja tuppera för att de skulle hålla en hel dag, de rekomenderar även frisörer att man ska göra för att de ens ska sitta kvar i håret.. Jag tröttnade på de efter ett tag men mitt hår hann växa längre än löshåret innan dess! Se till att skaffa riktigt löshår, de tjänar du mycket på! :)

hund_katt
0

Vart klipper man löshåret, kan man klippa hos frisör eller måste man köpa håret hos dom för att dom ska klippa det?

Trollan92
0

#3 varför ska du klippa löshåret?

Lindb
0

#4 Därför att man måste klippa in löshåret i sitt eget hår. 

#3 Jag brukar klippa mitt själv, det bästa är att sätta fast bitarna i en byrå som de skulle ha suttit på ditt huvud, och klippa därifrån. Oftast behöver man bara klippa upp det lite, beroende på egen frisyr.

hund_katt
0

Ska ju ha emofrisyr, kommer klippa mitt egna hår till "emo frisyr" hos frisör, eftersom det är viktigt att det blir rätt. Så då bör jag väll klippa löshåret hos frisör också? Eller är det lättare att göra själv när man redan klippt 'grunden' Asså mitt egna hår.

Trollan92
0

#5 Behöver man inte alltid göra dock…

Lindb
0

#7 Om du ger ett bildexempel på ett snyggt oinklippt löshår, så tror jag dig.. 

#6 Fråga frisören om de kan klippa löshåret åt dig! Kanske blir för svårt att göra själv, annars ber du en kompis som har lite koll.

Trollan92
1

#8 men snälla du. Man behöver inte alltid klippa in ett löshår. Det behövde verkligen inte jag iallafall. Plus att de beror helt å håller på hur noga du är med hur du sätter i de också. Sett massa folk som tror dem är så himla snygga i sina löshår men i själva verket har den inte lagt ner den tiden som behövs för att sätta i ett löshår eller kunskap, vissa ser helt förjävligt ut… Men mitt såg väldigt snyggt ut och inga problem. De va i exakt samma färg som mitt hår också så inga konstigheter där inte..

Lindb
1

#9 Ah fast jo, det måste man. Om man inte själv har långt hår i exakt samma längder. Annars blir det ett "hack" där ens eget hår slutar, och löshåret fortsätter!

Trollan92
0

#10 Det blir de hacket du säger om du tänkt bara ha 1 rad med clips. Vanligast är 3 rader å då syns inte de hacket du menar.. Jag har hållt på mycket med mitt egna hår å andras hår å jag vet vad jag pratar om.

Trollan92
0

Så sitt inte å dumförklarad mig!

Surpan
5

Håll god ton i tråden tack!

#12 Jag ser ingenting som dumförklarar dig.

Ni har två olika åsikter. Sånt händer. Respektera det.

/Surpan