Skaffa sidecut?
Jag har spikrakt, tråkigt hår och orkar aldrig göra några uppsättningar eller fluffa till det med dyra hårprodukter. Jag har sen länge haft snedbena och tycker allra bäst om att ha den ganska långt ner, men det ser ju så fånigt ut när det bara bli tunt med hår kvar på andra sidan..
Så, nu funderar jag på att skaffa sidecut. Tycker att det är sjukt snyggt på andra människor, men det är ju så klart läskigt att testa själv..
Det jag oroar mig mest över är att min dubbelhaka ska bli för framträdande.. 😞Den är inte extremt stor, och försvinner troligen i takt med viktminskningen (som jag jobbar på), men det är liksom ett av mina stora komplex…
Fundering nr 2 är om det är svårt att hålla efter sidecuten själv, med en hårtrimmer, eller om man måste gå till frisören var tredje månad?
absolut, det hade varit jättecoolt tror jag.
Dubbelhaka eller inte, det tror jag inte blir mer framträdande bara för att det kortare på ena sidan.
Misstänker att du enkelt kan få hjälp av en kompis eller förälder eller vad som för det luriga är nog bara att få till det själv, men det är inget svårt.
Blir med sugen på detta nu. 😃
Jag har haft sidecut och tyckte det var enkelt att hålla efter själv med rakapparat :) fick dock hjälp av min fästman ibland!
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Jag har sidecut och jag säger kör haha! ;) Min pappa fick trimma min och det var inga problem alls. Jag tror inte att det skulle göra din dubbelhaka mer framträdande heller. Nu är jag lite partisk men jag tycker att det är skitsnyggt ;D

Har testat lite på en frisyrsida på nätet
Nu hade de inte mycket sidecut-frisyrer, detta var faktiskt den enda jag hittade (och då fick det inte att ändra hårfärgen). Jag har mer mörkblont hår, och inte lika tjockt heller.. Vad tror ni? (Det är alltså jag på bilderna)
Har haft denna frisyr tidigare, men orkade inte hålla efter den (med klippning regelbundet)..

Du ser ut att ha en oval ansiktsform och det är ju kanon - du passar i alla frisyrer så jag tycker att du kan köra på en sidecut.
Det växer ju ut igen om du inte skulle trivas.
Hur långt hår har du nu?
Skitsnyggt! :) kör på det!
Jag tror det kommer att klä dig, och den där dubbelhakan du pratar om har jag ej sett ännu. Kör på tycker jag!
Ska man klippa sidcut så tycker jag man ska göra en stigning i de andra håret så de inte bara är sidcut å POFF kommer de långa håret. En gammal kollega hade sidcut när de väl va inne, då hade hon klippt ihop de med sitt hår, sååååå himla snyggt. Så gå till frisören ;)
Kör! Det hade jag gjort om jag vore som du!
Våga! Jag tror inte att du kommer ångra dig! 😃
Visa en bild sen bara! 😉
Jag säger också kör! Jag har ju också sidecut, och även om du inte skulle trivas i det så är det inte speciellt svårt att dölja det när du har utsläppt :) Jag håller just nu på att låta min växa ut, och det är lite smådrygt så det får man ju räkna med också. Men jag säger kör, du passar nog superbra i det!
Tack för alla synpunkter!
Första klippningen kommer definitivt ske hos frisör, sen vill jag dock kunna hålla efter på egen hand. Så jag vet inte hur det funkar med en "gradvis klippning"? Det borde väl i och för sig gå att hålla efter med en trimmer så länge man har olika distanser.
Utväxt oroar mig inte jättemycket. Kan alltid klippa en kort frisyr om jag tröttnar på sidecuten. Då behöver man inte vänta jättelänge på att det ska växa :)
Bild, självklart. Kommer dock säkert dröja veckor innan det blir av.. Förutom att jag måste vänta på pengar så är jag himla seg med att komma till skott och boka tid.
Du har superfint hår, du kan göra så många coola frissor med din hårtyp!
Tror det skulle va jättefint med ditt hår om du klippte som tjejen med blått hår, tredje raden längst till höger. Såklart behöver du inte färga blir jättefint ändå tror jag :)
Har fått synpunkter på ett annat forum om att jag kommer känna att jag har ännu tunnare hår om jag gör en sidecut 😮 Just nu upplever jag ju att håret ligger platt och tråkigt, men blir det verkligen värre av att göra en sidecut? Jag menar, då får man ju en frisyr istället, och håret på "hår-sidan" kommer ju vara lika tjockt som det är nu (kanske tjockare, om jag lägger benan längre ner än jag har nu).
Det kommer bli jättebra! Man kan lätt fixa volym med lite hårspray, många som har sidecut har tunt hår!