Tappar hår
Hoppas att ni experter här kan hjälpa mig med en sak.
Jag har tappat oerhört mycket hår och ett tag tyckte jag att mitt hår var väldigt torrt, jag frågde om tips om Balsam som inte kliade i hårbottnen men tyckte att det blev lite bättre i längderna när det blev lite bättre luft, när det är kallt så blir mitt hår eländigt p g a att det blir så elektriskt. Jag har dock inte haft Balsam i hela håret än för jag hade kvar så mycket dyrt Balsam så jag vill använda det först innan jag provar annat.
Först tappade jag hur mycket som helst i tre veckor, till den mån att jag märker när jag känner i håret att det är lite tunnare - äter en medicin så jag tänkte att det kan varit den trots att jag har ätit medicinen sen i september, detta var väl i slutet av januari och en bit in i februari som jag tappade mycket.
Det var hemskt att stå i duschem och stora slingor bara rann av. Fruktansvärd känsla. - Märkte det första gången då jag hade färgat håret - har använt samma hårfärg i flera år (säkert 6 år nu) och har inte tappat något p g a den innan.
Men denna gången hade jag i efterbehandlingen eftersom mitt hår var så torrt och jag använde mycket… vet inte om det kan ha haft betydelse, för min hårbotten kliar av allt som är snällt mot håret i princip, både Balsam och inpackningar och efterbehandlingar som medföljer i paketen man köper.
Sen avtog det och allt var frid och fröjd till nu i förra veckan, nu har jag börjat tappa igen, inte lika mycket men så pass att jag reagerar på det.
I förra veckan så tvättade jag håret över duschen och tog Balsam som vanligt i längderna och tror att jag fick lite i hårbotten (brukar annars stå upp när jag tvättar håret) och jag får för mig att det är efter det som jag tappar igen.
Nu är det inte lika mycket som det var i helgen men har därefter bara tvättat håret en gång och använde inte Balsam mer än i hårtopparna eftersom min hårbotten kändes lite kli-ig.
Kan det vara Balsam som jag tappar håret av? Och kan det ha varit efterbehandlingen som gjorde att jag tappade?
Någon som vet?
Jag har ju inte använt Balsam i hela huvudet på jättelänge och oftast inte alls eftersom mitt hår har varit så friskt, men kvalitén på håret var inte så bra i vintras, men nu är det bättre så jag behöver inte lika mycket Balsam.
Vad tror ni? Kan ni hjälpa mig?
Jag tar priorin nu för håret - är det bra? Har gjort det i några veckor…
Och nu snart är det dags att färga håret igen för har mycket utväxt men vågar jag? Eller ska jag prova att skita i efterbehandlingen och bara ha den i topparna som jag brukar? Gah! VIll ju inte bli skallig!
Kan meddela att om man tar tabletter för håret så ska man tänka på att de inte vara är för håret på huvudet.. ;) Åt de under en tid å mitt hår på mina armar såg längre ut så jag slutade fort med dem ta letterna :o
Nä, jag använder inte BM. Ska man aldrig ha Balsam i hårbotten?
Jag äter bra, mår bra och stressar inte.
Är ju sjuk på andra sätt och har varit det i nästan hela mitt liv, äter även mediciner och har gjort det länge och aldrig tappat hår på det här viset.
Tänker att det kanske har med Balsam och det där att göra…
Varför ska man inte ha Balsam i hårbotten när man kör BM?
Jag är så ohårig så (förutom på benen där jag vaxar…) mig gör det inget om håret nån annanstans blir längre. Men tack för ett bra tips utifall att jag blir som en gorilla i framtiden.. haha!