Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 3285 ggr
hund_katt
5

Hur gör man "emo frisyr"?

Hej!! Mamma har gått med på att jag äntligen får ha emo/goth/scene stil(har inte bestämt riktigt vilken, eftersom jag gillar alla, vill typ ha "emo frisyr" och sen blandat goth/emo/scene kläder beroende på humör :p ) efter att ha tjatat i flera år :) sa "livet är kort och jag lever bara en gång. Och jag vill inte se ut som du vill att jag ska se ut resten av mitt liv" så gick hon med på det :3 haha Men hur gör man så håret blir såhär: https://www.google.se/#q=emo+hair&imgrc=__cSmlsld4XAzM%253A%3Bundefined%3Bhttps%253A%252F%252Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%252F236x%252F4c%252F8d%252Fc2%252F4c8dc2f651b59511c5dd2fc50f650d70.jpg%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.pinterest.com%252Fshnow%252Femo-stuffs%252F%3B236%3B314 Kommer nog göra det hos frisör, om det inte blir för dyrt… Men är ändå nyfiken på hur man gör. Och bör man färga håret först eller efter man klippt det? Färger jag vill ha på håret är rosa, stark rosa, som liksom blir lite neon-aktig. Sen vill jag antingen slinga det eller färga undersidan i blå.. Har inte bestämt om jag vill ha mörkare blå eller ljusare blå, men det lutar nog mest åt ljusare blå :) Kanske att min kusin hjälper mig klippa och färga, hon är frisör så kanske inte behöver betala så jättemycket :p men hon är inte färdigutbildad tror jag inte… Hon sa att hon ville se hur man gör innan hon klipper och färgar :) Försöker leta på youtube men hittar inget… Ska försöka gå över och leta på engelska kanaler kanske…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Fridaaaa
0

Länken visar massa bilder. VIlken frisyr tänkte du?
Men finns bland annat flera videos på youtube som förklarar

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lia
0

Tänk på att när du färgar i onaturliga Färger så måste man färga om ganska ofta, och håret måste vara blekt om det ska fästa ordentligt. Så var beredd på att det blir mycket frisörbesök om du inte ska göra det själv. En frisör borde ju kunna klippa en frisyr efter en bild tycker man ju. Men om hon inte är färdig så kanske det inte är så lätt. Men räkna då inte med att det blir helt perfekt. Om du verkligen vill få det ordentligt gjort, så gå till en utbildad frisör som gjort den frisyren massor av gånger. Det var ju väldigt poppis i min högstadieperiod 2007 🙂

hund_katt
0

#1 för mig kommer det först upp massa google bilder, sen kommer det upp den jag menar :) vänta, ska försöka fixa så man hittar bättre.. #2 jo, jag vet att jag måste bleka håret och färga ofta :) Kom på att det kanske ät bättre att ta en färg att börja med? :p sen när jag blivit mer "van" så kan jag ha två.. Tänkte att jag kunde färga med färgbomb eller nåt, sen efter att jag färgat första gången, eftersom mycket försvinner när man duschar. Men kanske inte så lätt med färgbomb om man har två Färger? Tror min kusin iaf fixar det bättre än om mamma ska fixa det.. Hahah hon kan inte ens klippa 'vanligt' utan att det blir snett..

Fridaaaa
0

#3 För mig kommer bara din googlesökning upp 🙂

hund_katt
0

Jaha… Hm.. Aja, det är den första bilden, den med svart och mörkblå färg :)

Lia
0

#3 Nej, det är ju inte lätt för outbildade att klippa hår 🙂 Jag låter min mamma klippa mitt hår, eftersom min frisyr helt enkelt är rakt avklippt både vid axlarna och luggen. Alltså inget svårt ^^ Men den frisyren du funderar på hade jag absolut gjort hos en utbildad frisör så att det verkligen blir rätt. Den frisyren kan bli väldigt märklig om den blir fel klippt och stylad.

Surpan
1

För själva frisyren så krävs plattång och massor av vax, eventuellt lite gele och hårspray också. 🙂 Håret behöver vara rejält uppklippt för att få fluffet på skallen, så det är bra om du inte har för tunnt hår. Rosa och ljusblå är ju lite knepigt. Du kommer behöva bleka ner håret till ljusblont/vitt, och sen färga. Risken är att färgerna blöder in i varandra lite, men det kan skapa en cool lila övergång. 😉

/Surpan

hund_katt
0

Har kollat på YT nu, dom flesta verkar använda bara borste och hårspray. #7 umh.. Har ganska tunt hår.. Enligt dom i klassen, men enligt mamma så är det tjockt xD dock tycker jag själv att det är tunt.. Kanske bör ha löshår? Är det jobbigt att sätta i osv själv?

Surpan
0

#8 Ingen aning faktiskt, jag är inte direkt löshårsexpert tyvärr. :/ Men det kanske går med tunnare hår, om man fönar upp ett fluff 🙂

/Surpan

hund_katt
0

Om man tittar på youtube så är det enkel som har ganska tunt hår, men sen när dom .. Vad heter det? När dom tar borsten och borstar "åt fel håll" så det tovar sig typ? Aja, när dom gör det så blir håret plötsligt jättefluffigt :) dock kanske jag bör ha längre hår.. Har bara ner till axlarna, plus 5 cm.. xD

Lia
0

#10 Tupera 🙂

hund_katt
0

#11 ja, tupera :p

Surpan
0

#10 Ja tupera kan man i och för sig göra. Det blir nog bra.  🙂

/Surpan

hund_katt
0

Sliter inte det väldigt mycket på håret? Någon sa det till mig en gång att man typ kommer tappa hela håret sen… xD

Fridaaaa
1

#14 Nja tappa hela håret gör man itne men det sliter väldigt mycket på håret ja

[134643]
0

Jag gick i samma funderingar för ett par år sedan, men jag valde att inte göra det tillslut. Det jag fick fram av mina undersökningar då är att det du vill att frisören gör är att hen klipper håret i lager och tunnar ut längderna en massa. Du kan absolut ha två Färger i håret, färgbomber finns dock bara i 'vanliga' Färger och lila, alltså inte blått eller rosa. Det du kan göra om du vill att det ska bli lite billigare är att du blandar ut hårfärg med lite Balsam så räcker det längre! Precis som du säger brukar de flesta hårspraya och tupera håret för att få så mycket volym som möjligt - och det sliter på håret. Det ihop med blekning kommer tära på håret, så det är viktigt att du är snäll mot det också. Jag tycker att de här frisyrerna är supersnygga, men de kräver lite jobb och engagemang haha :)

hund_katt
2

#16 ja, jag har tänkt att göra det flera gånger, även innan mamma lät mig så tänkte jag "omg vill ha sånt hår!!" Men sen när håret slits väldigt mycket så har jag blivit lite avskräckt från det, men jag kan ändå inte släppa det. Jag är kär i det typ xD Men, jag lever bara en gång ;) värt att förstöra håret för att kunna vara den jag är :)

Lia
1

#17 Där sa du nåt! Håller helt med. Det är ju faktiskt bara hår, och det växer ut igen. Jag ska klippa av allt mitt hår och göra det jättekort, för just nu väntar jag ändå bara på att all färg växer ut ur håret så jag kan få det vitt. Och jag vill passa på nu att ha kort hår medan det kvittar liksom. Det ska ju ändå av, så varför inte ta allt på samma gång? Och blir det fult så växer det ut ^^

[134643]
1

#17 Absolut, det är bara att köra! Det var inte min mening att skrämma dig haha. Du är ju inte den första som väljer att klippa/färga/styla håret såhär :) Jag fick själv höra att mitt hår skulle dööö när jag började färga med extremfärger, men nu två år senare är det i lika bra skick som när jag började ^^

hund_katt
0

#18 ja precis! Håret kommer tillbaka. Livet kommer inte tillbaka :)

hund_katt
0

#19 nej du skrämde mig inte ;) faktan skrämde mig ;) haha. Men sen när jag började tänka "jag lever bara en gång" så liksom… Who cares? Det är bara hår. Det kommer tillbaka om det blir fult ;)

Trollan92
0

Bäst att färga håret efter färgning. Dels för nya och fräsa toppar plus att du ska klippa en helt nya frisyr då du vill ha massa olika Färger.. :)

hund_katt
0

#22 menar du färga håret efter klippning? Eller tvärt om? :p

Trollan92
1

#23 Haha oj va fel jag skrev… ^^ Färga efter klippning då topparna är fräscha. Färger går bättre inte i hårståret med fräscha toppar! :)

hund_katt
0

Okej :) tack :D