horribleatnames hårresa
Tänkte starta en tråd om min hårresa. Sparar ut långt hår uppe på huvudet med rakade sidor. Varför? Jo, för mitt hår är så jävla tjockt och när det blir varmt (+ blött vid tvätt) så får jag utslag som gör ont och kliar. Därav frisyren. Iallafall, det långa håret är just nu 44cm långt. Tanken är att jag ska mäta håret en gång i månaden, i samband med tvätt, för att se hur mycket det växt. Tvättar håret med WO och kör en-två inpackningar i veckan. Sover med håret i vanlig fläta eller med en Paranda i. Datum för mätning av håret blir runt den 10:e varje månad. Nu fattas det bara att jag glömmer bort att mäta håret ;) Jag slänger upp en bild på håret när jag får tid :)
"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf
Spännande! Väntar på bild! 🙂
/Surpan
Vad roligt, ser fram emot att få höra och se hur det går för dig, lycka till!
Det låter väldigt jobbigt att du har haft det så, hur mycket har du kollat upp oilka sätt att tvätta det på?
Jag har provat flera tvättmetoder, kvittar vilken jag använder. Det är fortfarande vatten och värme (är ett levande kärnkraftverk i miniatyr med tjockt hår) som gör att jag får utslag. Efter jag rakade av håret på sidorna och i nacken så försvann alla utslag näst intill helt. Har bara några kvar, men dom misstänker jag är hårstrån som vänt sej inåt. Det kan jag leva med 🙂
Selma Lagerlöf
Tar bättre bilder när jag orkar leta reda på stativet och kameran. Så här ser det ut nu. Orkade inte ta bild på vänster sida som ser likadan ut som höger sida 😉
Selma Lagerlöf
Häftig frisyr!🙂
#5 Tack! :D
Selma Lagerlöf
Riktigt häftig frisyr! Kan relatera till att ha mycket hår och hårbotten som inte tycker om att vara blöt/ fuktig och varm. Blir tokig i fuktiga klimat där håret aldrig torkar!