Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 890 ggr
kanin och häst
0

Platinablont hår!

Hejsan! Jag vill jättegärna ha platinablont hår(är just nu lite askblont) men mitt hår är långt och vill ha det ännu längre, och det sliter ju massor att bleka/färga håret. Tycker det är jobbigt att färga utväxten, men kräver en förändring på mitt hår(inte kortare)! Men tycker ni jag ska färga/bleka det och vilken av dem då(alltså det finns ju hårfärger som färgar håret platinablont så ska jag hellre använda sån eller bleka det)? Ge också tips på hur man får håret så det inte blir så slitet(inte hårinpackning eftersom jag redan vet det) efter att man färgat/blekt. Ni får också dela med er av era erfarenheter och era tips! :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[rumelle]
0

Vill du har ljusare hår så är det blekning som gäller. Vill du slita så lite som möjligt på håret så går du till frisör.

Trollan92
0

Håller med åvan. Man rekomenderar att klippa sig efter blekning eftersom de sluter på håret.. Men vill du verkligen bli så blond tycker jag du ska gå till frisören. Dem vet vad dem gör istället för att expremitera hemma även fast man kanske vet exakt hur man gör….

Nekoi
0

Jag måste hålla med #1 och #2 om du vill vara säker på att det blir bra och som du har tänkt dig, gå till en frisör och gärna någon som du har hört något gott om t.ex. av en vän som varit där. Jag gick från mörkbrun till blond här under loppet av tre månader. Började med en massa slingor, sen väntade jag i tre månader och gjorde nyligen en ny omgång med massor av slingor.

Blekning sliter självklart på håret, men det här är ändå förhållandevis skonsamt om man jämför med att slänga i en blekning i hela håret, och jag känner inte att det har dödat mitt hår. Jag har en omgång kvar innan allt mitt bruna är borta, kommer att göra det i slutet på maj. Beroende på hur mörk du är så kanske det inte behöver ta så lång tid? 🙂

Trollan92
0

Precis, de tar tid att bleka hår. De felet många gör är att dem tror dem ska bli blonda med en gång å slänger i en hel blekning. Jag fattar hur fanken inte folk ens tänker ibland efter 10000 misstag om i världen asså! ^^

kanin och häst
0

Okej, får se hur det blir! :) Tack för alla svaren.

Ett liv utan djur är inte värt att leva