Go crazy?
Nu har jag "vuxit upp" och haft brunt-brunsvart hår de senaste 5 åren eller nåt. Och nu är jag less på det. Jag har av olika anledningar inte varit hos frisören sen april/maj och håret är minst sagt slitet och tråkig utväxt och blekt med mörkare toppar. Nej nu vill jag go crazy igen! Är naturligt väldigt ljus (typisk nordisk) och funderar på att gå tillbaka till det, med rosa underhår. Har googlat bilder på det och det är så fräckt!
Kan ha man det så när man passerat 30 och är snart 2-barnsmorsa?
Förstår ju naturligtvis att det är ett projekt och skonsammaste måste ju vara att göra slingor några nyanser ljusare än det jag har, göra det med jämna mellanrum tills jag når rätt färg och sedan ta underhåret.
Eller är det bättre att göra rubbet på en sittning?
/Christine
Klart du kan göra det även om man är mamma och 30+! Låter som att det kan bli sjukt snyggt😃
Planerar du att göra det hemma eller hos frisör? När det gäller att ljusa upp håret så är det bästa att slinga det ljusare och att alltid låta håret vila mellan färgningar.
Har inte haft rosa hår själv men jag har förstått det som att färgen snabbt blir dassig och kan vara jobbigt att underhålla, men det kanske du har tänkt på redan 🙂
~mikkan
:D
Jag gör hos frisör, har blivit för många misstag hemma under årens lopp :P Och jag älskar att gå till frisören, det är den lilla lyx jag kan unna mig :P Jo, att det blir dassigt snabbt har jag förstått, just därför jag tänker ta underhåret, då blir det inte lika påtagligt om jag inte har möjlighet att göra om det när jag borde.
/Christine
Varför skulle man inte kunna ha det, blir håret konstigt och inte tar emot färgen när man är över 30 och fått barn?🤔
Jag tycker absolut du ska unna dig att ha den stilen du vill. Jag tycker dessutom det låter jätteläckert (ska googla och se om jag hittar en bild sen). Strunt i din ålder 🙂
Jag tycker det är så viktigt att man unnar sig att se och känna sig snygg och fräsch oavsett hur gammal man är och vilken stil man föredrar 🙂 Har en väninna 50+ med både extensions och ögonfransförlängningar, hon är en riktig "hot mama" hon så härligt att se ❤️ 🙂
Klart att du ska ha rosa hår om du vill. Tyvärr kommer du bemötas som om du är väldigt mycket yngre.
Men om fler ser ut som de vill så kommer fördomarna att försvinna!
Kör hårt!
Ser tydligen redan yngre ut än vad jag är :-P en månad innan jag fyllde 30 fick jag visa leg på systemet trots barnvagnen. Haha! Men jag kör för det! Ska bara trycka ut den här ungen först.
/Christine
Haha, låter bra.😃
Klart en tvåbarnsmorsa kan ha rosa hår! Hur cool var inte Katta Kvack i sitt regnbågshår, med barnet på armen?
/Surpan
Självklart - ålder och barn har ingen betydelse för ens personliga stil.
Tror snarare det är coolt!
#9 Amen to that! 👍
Ni är ju för goa! Egentligen bryr jag mig inte alls om sånt, men blev så osäker på om jag skulle våga själv :P
/Christine
Jag börjar närma mig 30, inga barn dock, men om Surpan är snäll ska hon få färga mitt hår lila i sommar. Försök att släppa det där med åldern och kör på det som gör dig glad 🎈
Jag älskar extremfärgat hår ❤️ Finns det nått poppigare? 😃
/Surpan