Underhåret är en katastrof:(
Hej! Har en fråga som jag hoppas någon av er kan hjälpa mig med.
Det är så att mitt underhår är helt förstört. Det är frissigt, kluvet och har gått av säkert 10 cm. Förstår inte varför eftersom jag tar väl hand om mitt hår och överhåret ser bra ut? Någon som har haft liknande problem? Tips? :/
Äter du någon medicin? Det hände nämligen min bästis när hon åt medicin mot högt blodtryck!
Är du säker på att du inte gör något som kan slita på håret? Använder du toffsar med metall-clip?
Medarbetare på Skor iFokus
Du har inte halsband va? Det är en jättebov :/
Äter ingen medicin, endast p-piller. Använder bra tofsar utan metall och sover med fläta. Har inte halsband dagligen, enstaka gång i månaden bara. Fattar inte vad det beror på :(
Har du någon jacka eller tjocktröja med dragkedja du brukar använda? Jag har en zipperall som har dragkedja runt hela luvan och den sliter mycket. hur borstar du håret?
/Surpan
#3Jag tror i alla fall att du gör något som skadar håret utan att du tänker på det. Försök tänk efter om det kan vara något sånt. Det kan vara att man sitter och lutar sig mot varma element, tegelväggar eller dyl.
Vilken frisyr brukar du ha på dagarna?
Medarbetare på Skor iFokus
#4 jag har en jacka med tjock krage och där kan jag tänka mig att det nöts en del om jag håret utsläppt, men brukar försöka att alltid ha uppsatt när jag använder den. Borstar håret morgon och kväll med en borste från Glanz som en vän rekommenderade
#6 Oftast uppsatt antingen i bulle, fläta eller vanlig tofs
Min hårborste består av nylonstrån och svinborst, är nylonstrån skadligt för håret?
Varierar du höjden på tofsen? Om inte så kan de även också vara boven! :)