Misslyckad hemma-färgning
Köpte en hårfärg då jag vill färga håret rött. Min kompis påstod att hon kunde göra det. Resultatet ser ni på bilden. Vill ha en jämn, gärna ljusare färg, eller ljus dip dye, vad ska jag göra? Kan jag köpa en till färg av en annan lite ljusare nyans? Bli håret jättelitet? Har inte färgat håret förut.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Jag hade personligen färgat med samma färg en gång till för att få en jämn färgfördelning (kan se fläckar på dig). Röd hårfärg bleknar ur ganska snabbt, så jag skulle som sagt färga en gång till och sen köpa en färgbomb (Revlon) som underhåller både färg och glans.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Så det är ingen ide att köpa en annan färg? Kan jag försöka mig på att göra lite slingor med en annan färg? Revlon färgbomb 740 tänkte jag mig isåfall, kan jag använda det idag direkt efter? Eller blir det slitet? Jag strävar efter att håret inte ska bli försliter bara ;)
Aktiv på kanin.ifokus.se
Första gången jag färgade rött blev det väldigt missfärgat på vissa ställen. Helt orange vid håret över öronen tex.😃Säjer som #1 att färga det en gång till och tona eller färgbomba när det bleknar.😉
Håller med ovanstående, se till att få hela håret i en färg, så kan man börja mixtra sen om man inte är nöjd. Slingor kommer inte kunna dölja fläckarna. Så ta en likadan färg och se till att använda två paket och verkligen dränk håret. 🙂
/Surpan
Nu vet jag inte vad för färg du är ute efter men min personliga favorit är den här. Du kan ju färga om det, orkar du inte kan du alltid gå till en bra frisör. Det tar lång tid innan man lär sig att färga håret bra.
Om du vill ha en ljusare färg är det blekning som gäller. Det går inte att färga håret ljusare.