Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1602 ggr
Kizzyou
1

Regn och plattat hår

Jag har suttit och googlat i en timma nu efter nån stooor ryyymlig regnhuva som kan skydda håret när man plattat det och måste ut i regn och rusk. Alltså jag blir förbannad rent ut sagt. Det finns ju inte!!! Alla regnställ, inklusive det jag har, har regnhuvor på jackan som preciiiis täcker hela huvudet men sitter väldigt slimmat och man ser ut som fan och ansiktet är ju "ute" i regnet liksom. En sydväst är inte heller det jag söker. Har ni tips på regnjacka med superbra och rymlig huva som skyddar hår och ansikte men ändå är snyggt?? Jag ber om ursäkt för mitt språk men jag har tappat humöret bland alla tighta jäkla huvor.

Surpan
0

Jag sökte lite på nätet och hittade denna. Den är visserligen gul, men jag tycker det är fint. Den finns i andra Färger också.

Hur känner du över en regnponcho annars? Kan det vara någonting?

/Surpan

Nekoi
0

Personligen är min dröm ett stort, genomskinligt paraply, ett sånt som mans er igenom liksom? Och därför verkligen har över hela huvudet 😃

Kizzyou
0

#1 tack för länken, den var fin : )) skulle vilja prova den pronto och känna in luvan : )) #2 ja visst är paraply kanon : ))) men ibland vill man slippa hålla i nåt när det blåser du vet….plus att det blåser "undervindar" i ett paraply så håret flyger runt som en virvelvind : )))) men tack för tips!!!!!

Nekoi
0

Haha det har du förstås helt rätt i, har ju hänt några gånger att man känt sig lite som Carola 😉

[Nelley]
0

Jag tycker det är bra med en regnponcho. Ganska billiga och lätta att "hantera" och så kan man ju cykla och göra vadsom med dem.👍

Kizzyou
0

Har ni förslag påregnponchos? Vilka har ni? Bilder snälla!!!

[Nelley]
0

Har faktiskt ingen just nu, men nu fick jag ett ryck. Ska åka och köpa en snart och kan ta en kickass modellbild till dej.😃

Trollan92
0

Min frisör lärare nämde för mig för några år sen att det finns en produkt som man kan använda till just dedär typ. Att håret inte ska bli POFF efter plattning i fukt! Men minns absolut inte vad de var! :o

Kizzyou
0

#Nelley. Yes please doooo!!! Ska bli spännande att få se!!!! : )))) #Trollan92. Tack för tanken : )) men jag vill ha ett skydd mot just regn. Tror ingen produkt klarar regn…..mer fukt och duggregn isåfall kanske? : ))

[Nelley]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Under förväntningar hahaha, dock så gillar jag dem genomskinliga och lite tyngre, det här är typ som en sopsäck med hål.😃 Det fanns vit, svart och rosa. Clas Ohlsson 39:-, jag filmade och screenade, så ursäkta för den dåliga kvalitén.😂Kan ta bild på hela sen om du vill.😉

Top model i know förresten🤪

Kizzyou
0

#Nelley. Wow!!! Vilken top noch modell du är!!! Tuuusen tack för bildspelet och tusen tack för att du sa att det finns "tyngre" ponchos också. Vart köper man de tyngre då? Kan tänka mig att de lättare fladdrar och prasslar mycket i regn och blåst. Är det dragsko på luvan?