Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 1008 ggr
[pusselbit]
0

(Sökes)Tips om håruppsättningar

Har på senaste börjat intressera mig för olika slags håruppsättningar då jag vanligtvis har håret uppsatt i en enkel hästsvans nästan jämt.

Så jag undrar om ni har några tips på relativt enkla frisyrer som inte kräver någon värmestyling ? Kravet är dock att inget hår ska hänga i ansiktet.

Har kollat en del på youtube redan, men har för mig att jag hittade någon bra tråd här förut där det var många olika varianter samlade :)

[Forest]
0

Har du googlat på enkla håruppsättningar och tittat på dom 100-tals bilder som man får upp? Finns hemsidor o bloggar med att gå in på här en som tar upp olika många var jätte fina och ganska så enkla http://www.bangerhead.se/blogg/blog/tag/haruppsattning/page/4/

[pusselbit]
0

#1 Jag har kollat runt lite, men varit lite missnöjd över vad jag hittat hittills. Så jag tänkte mer om någon vet några grymt bra sida/tråd/videos med många simpla men ändå intrycksfulla frisyrer jag kan använda mig av som då är fria från tupering, hårspray och värmestyling 🙂

[pusselbit]
0

#1 Tack för tipset förresten!

tlover
0

Hur långt hår har du, funkar hårknutar? Tex chinese bun och chinese braided bun är enkla att börja med och man behöver inte jättelångt hår till dom (det finns tutorials på youtube)

l'm back

[pusselbit]
0

Ja precis! Det är frisyrer liknande de uppsättningarna jag letar efter👍Även om jag har inte så långt hår som de i videosarna, så pinnen skulle antagligen bli rätt naken. Mitt hår är i runda slängar 55 cm

Surpan
0

Tråden du pratar om i TS ligger under lexikonet (högst upp på sidan) och heter håruppsättningstutorials. :) där kanske det finns något?

/Surpan