Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 1394 ggr
[Tilde]
5

Kapade håret!

Drömde att jag hade kort hår och blev så inspirerad att jag kapade av en stor del av mina längder. 😃 Kände att det var dags för en förändring! Också för mina toppar är så slitna efter en hel del färgning i brunt, rött, rosa, osv… Såhär mycket kapades av!

(Smygreklam för min gamla gymnasieskola)

Och såhär blev resultatet! Bättre bild kommer vid ett senare tillfälle när jag är fixad och inte går med min (sambons) sköna varma National geographic-tröja, hihi

Så skönt med "kort" hår!

Hoseok
1

Snyggt! Älskar när man får impulser att göra saker med håret! 
Jag rakade av mig allting en gång, haha. Nu är det axellångt igen.

[Tilde]
1

#1 Tack! 😃 Håller med - impulsfrisyrer är nog de bästa! Vet inte om jag skulle våga kapa mycket mer än jag gjorde nu dock 🤐

Andorr
1

Men det är väl skönt med sommarfrisyr. (kapat hår) 👍

[Tilde]
1

#3 Ja det tänkte jag med! Nu när våren är här (vädret håller väl inte med 100% dock) så är det skönt med en förändring och kortare hår blir inte lika varmt om sommaren. 😃

Andorr
1

Jag funderar på att köra med maskinen runt öronen. Göra lite free space, liksom.

[Nelley]
1

Snyggt och svalt. Fint det blev.😉

[Tilde]
1

#5 Go for it! Ångrar man sig sen så växer det ju alltid ut igen. 🙂

#6 Tack så mycket :) Även om håret inte är så fint stylat på bilden, haha

Surpan
0

Jättefint Tilde!

/Surpan

[Tilde]
0

#8 Tack så mycket! :)

Nekoi
0

Herre så modigt! Det blev jätte fint 👍

[SisselaJ]
0

Snyggt det blev, gjorde du det själv?! Så modig skulle jag aldrig vara, trivs för bra i långt hår!

[Tilde]
0

#10 Tack så mycket! 🌺

#11 Ja jag klippte själv. Brukar i princip aldrig gå till frisör då man ändå aldrig blir nöjd ändå 😛 Hehe jag tänkte samma men trivs superbra i kort hår!

[Tilde]
2

Här är förresten en ny bild! Plattade håret igår kväll och sov med flätor, så håret är lite längre än när jag har mina vanliga lockar :)

[SisselaJ]
0

Duktigt av dig som klipper det själv, hade jag gjort det hade det blivit helt snett!
Du klär i den längden, ibland kan det bli som ett lyft! 🙂

Surpan
0

#13 Du är alltid söt men du klär väldigt bra i den längden 👍

/Surpan

[Tilde]
0

#14 Tack så mycket! :) Jag har klippt mitt egna hår väldigt länge nu fast jag tror inte direkt det blir "perfekt" eller enligt en frisörs standard. 😂 Men det går!

[pusselbit]
0

Det  blev jättebra!🙂Jag tycker du ser väldigt mogen ut i det nya kortare håret

[Tilde]
0

#17 Tack! Vet dock inte om "mogen" är det man strävar efter som 23-åring 😂

[pusselbit]
0

#18 Haha jo jo! Det är det många från 15 år och uppåt som vill har jag hört! Har en bekant på 17 vars enda eftersträvan är att se  mogen ut, hon ändrar hårfärg, smink och i princip allt efter det😃

[Tilde]
0

#19 Haha kanske det! Känner mig lite nojig med åldern dock då jag fyller 24 i år och känner att jag inte alls har gjort så mycket med livet som många andra i samma ålder har🤪

InkaAthilea
0

Vad fint det blev! Jag gjorde nåt liknande för ett tag sen. Hade hår till mitten av ryggen ungefär. Klippte av det rejält! Typ bobbyfrisyr (heter det så? ) jättekortoch uppklippt i nacken och långt fram till. Kändes roligt att vara lite wild and crazy. :)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[Tilde]
1

#21 Tack :) Åh kul! Jag älskar att vara impulsiv med mitt utseende, haha. Älskar bobfrisyrer! Min är lite inspirerat av en lob (long bob). 🙂

[Tilde]
2

Mitt hår med lockar :) Det blir så kort då! haha Men jag älskar det ❤️ Vet inte om jag kommer att hålla det kort dock, gillar ju både och!