Torka långt hår
Hur gör ni för att torka håret efter tvätt? Jag tänker framför allt på er med väldigt långt hår (Tailbone length och längre kanske). Sätter ni upp det i någon tofs, handduksturban, eller får det bara hänga längs med ryggen och torka?
Jag har tailbone length och jag gör så att jag kramar ur håret med en vanlig handduk, kammar och sedan låter det lufttorka öppet. Men jag vill ju ha längre hår, och jag tror att gör jag såhär kommer det att bli problem när det är så långt så jag kan råka sätta mig på det och dyl. Jag vill undvika värme och behandla håret så varsamt som det praktiskt är möjligt. Ge mig tips tjejer och killar, hur gör ni?
Har turban ett tag för att suga upp en hel del vatten. Sedan får det bara hänga och torka av sig självt. Tvättar håret 1-2ggr i veckan och aldrig på morgonen. Mitt hår är en bit ner på låret
Jag har inte så långt hår, men jag funderar på om det inte är smidigt att sätta på dig en T-shirt och ha håret hängandes över ena axeln framåt? Då kan du lyfta bort den med handen om det är ivägen, och det ligger inte och skaver mot soffan eller liknande.
/Surpan
Jag lägger en handduk runt axlarna och låter det lufttorka på ena axeln.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Är det inte i vägen medans det torkar? Eller har du ofta öppet hår i vardagen så du är van vid längden ändå?
#2 Att ha håret fram över ena axeln låter smart, då känns håret mycket kortare. Får börja jobba in någon sådan vana redan nu 🙂
Visst är det i vägen men jag brukar sitta vid datorn eller titta på tv, så låg tid tar det inte för det att torka bara ett par timma,r och måste jag göra nått där håret inte får hänga ner så sätter jag tillfälligt upp det med klämma. Annars har jag det alltid i fläta.
#5 Ah okej. Då är jag med. Tack för utförligare svar.