Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 1542 ggr
Surpan
0

Askarbinsyra

Är det någon som har använt askarbinsyra i håret för att dra ur hårfärg? Hur fungerade det? Vad blandade ni ut det med?

Jag färgade över min ombré med Stargazer Plume förra veckan, vilket blev svart. Jag har försökt att tvätta ur det men det släpper fortare i hårbotten än i längderna, vilket ger någon konstig reverse ombré effekt. Det är jätteknäppt eftersom jag hade ganska ljust hår i topparna innan färgningen.

/Surpan

Trollan92
0

Varför de inte släpper lika lätt i längderna är för att dem är mer preparerade än de "nyare" håret. Dem har vart med om så mycket mer färgning. Hemma kurer kan även vara för svaga för att klara av ett sådant preparerat hår också! :)

Surpan
0

Jo det vet jag är ett vanligt problem, men det här är ju ändå en ganska ljus färg som färgades på ljust hår. Konstigt att det blev svart liksom..

/Surpan

Trollan92
0

Hur ljust va ditt hår innan? Har du bild? Annars tycker jag att du ska maila dem. För isåfall är de fel på produkten! :)

Surpan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg det ut innan. Och färgen är ju bara en semipermanent toning, men jag antar att mitt hår tog åt sig jättemycket helt enkelt?

/Surpan

Trollan92
0

#4 Ville du ha den lila färgen så var ditt hår tyvärr för mörkt. För att ens få så lila så måste håret näst intill vara vitt, tyvärr är de så :/ Samma på alla färgkaren salonger har, man kan aldrig få samma färg då de hår va vitt ifrån början :/

Surpan
0

#5 jag ville inte ha så lila hår, jag ville ha lila ton i håret, det var därför jag bara tog en balsamtoning och inte en tvåkomponents toning.. :/

Men nog om det, gjort är gjort. Jag vill fortfarande ha lila hår och jag antar att den gömmer sig under det svarta, så hur kan jag tvätta ur håret i topparna? 🙂 Och är det någon som testat askarbinsyrametoden?

/Surpan

Trollan92
0

#6 det är inte säkert de gör de! Ska man bara ha en lite Ton lila ska man nog bara ha i de 5-10 min.. Tvätta å tvätta sliter, jag skulle köra en avfärgning! :)

[pusselbit]
0

Testa blanda ut citronsyra och bakpulver med vatten och lägg ner längderna i :)

Surpan
0

Tack ska testa något sådant!

/Surpan

Surpan
0

Slängde i ett paket askarbinsyra, blandat med en skvätt äppelcidervinäger och lite Balsam. Det drog ur en hel del, ska nog göra en omgång till. 🙂

/Surpan

[pusselbit]
0

När jag gjorde detta så blanda jag ordning allt i en skål, sen doppade jag längderna, väntade så det fick  'värka' i håret, sen doppa igen å igen..och det sköljdes av stegvis:)