Grått hår
Grått hår är ju någonting som de allra flesta råkar ut för tillslut. Har vi några här med helt eller delvis grått hår? Hur känner ni över det, rockar ni det naturligt eller färgas det över? Man brukar ju ofta säga att folk får panik när de hittar de första gråa hårstrået. Fick ni det?
Jag själv har inte grått hår, men jag har en vit slinga i luggen som följd av ett ärr i hårbotten. Den syns ganska tydligt i utväxten då jag har svart hår, men jag färgar håret regelbundet och då döljs den ju.
Jag tycker annars att grått hår är så himla snyggt i mörkare hårfärger.
/Surpan
Jag har några grå hårstrån men dom märks inte tyvärr.
Jag säger tyvärr för jag tycker att grått hår är snyggt/vackert och min man gör det också som tur är.
När det väl börjar synas kommer jag fortfarande inte färga håret.
l'm back
#1 Härlig inställning. Och jag håller med, det är väldigt fint. Det är fint på män också.
/Surpan

Fick oxå panik vid första gråa hårstråt i mustachen.. nu är hela så gott som grått, jag har gett upp!
Oså frågar folk om jag inte skall byta bild.. näe, där hade jag inga gråa hår så den får vara kvar!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag gillar mitt gråa hår och har fått många komplimanger för det. vilket stärker mig i mitt beslut att inte färga håret. Min egna mycket personliga åsikt är att det ofta, när rynkorna börjar sätta sig i ansiktet, ser konstigt ut med färgat hår. Hår och ansikte passar liksom inte ihop. Varför kämpa emot något naturligt. Det är inget att skämmas för att man åldras.
Jag tror jag kommer uppskatta naturligt grått hår! Just nu har jag håret tonat i grått, till och med. Älskar den färgen 🙂
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se