Hår iFokus

Hår

Etikett: herr
Läst 1561 ggr
MrLife
2

Blev inte helt som jag tänkt mig

För några minuter sedan fick jag tanken att kapa lite av det hår jag har över mina öron.

Det har blivit rätt långt och nu är det enbart fult.

Så jag tar min rakapparat och rakar bort håret…då såg jag att det blev ju inte helt som jag tänkte mig.

Så jag rakar lite till på ena sidan för att det skulle se bra ut.

….bara det att det såg bara värre och värre ut ju mer jag försökte fixa till det.

Då beslutar jag mig för att låta det vara och hoppas på att ingen kommer märka det ändå….

Vare sig mitt ex eller min dotter verkar ha märkt det såhär långt, så det är nog ingen fara.

Men jag ser ut lite som en svamp….eller parasoll med pinne och ett….ja, vad det nu heter, men men…. :)

Kan ni raka er själva?

• Redigerat 2020-09-09 14:09 av TatsuOni
[AnimeV4]
0

Jag brukar raka mig själv, både sidecut och övrigt. Just nu ska jag spara ut håret så att jag kan färga det igen och även lite på min sidecut-sida för att jag ska kunna göra lugg (klippt för högt).

Lycka till! Kan för övrigt säga att jag tyckte att du beskrev det hela på ett roligt sätt 😃

MrLife
5

#1: Härligt att du tyckte jag beskrev det på ett roligt sätt, det var lite det som var tanken med inlägget :)
Att bjuda på sig själv, när saker inte blev som man tänkt sig är en förmåga som jag är glad att jag har.
Lättare att hantera att det blir lite snett ibland då…

[AnimeV4]
0

#2 Jag håller med. Det är en härlig förmåga! 😃