Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1181 ggr
[134643]
0

Få ur directions

I augusti förra året färgade jag håret med Directions Midnight blue (tror jag att den hette), vilket blev bra. Problemet nu är att färgen vägrar släppa :o Var mörkblått i augusti, nu är det mer ljusblått med lite gröna toner i. Det försvinner typ inte färg vid dusch längre, har badat i klor typ 10 gånger och hårfärgen sitter kvar. Tidigare när jag färgat med Manic Panic har färgen gått ur och jag har fått tillbaka en relativt okej blond hårfärg på ett par månader. Så.. Har ni några tips på hur man kan dra ur färgen? Vill helst inte bleka det, så jag söker efter andra alternativ. Jag använder schampoo och Balsam som inte är till för färgat hår, och tvättar det i varmt vatten. Finns det något annat jag kan göra? Är färgen inte ur om en månad eller så kommer jag nog bleka det, men det är lite sista utvägen känner jag. Supertacksam över idéer haha! ^_^

[EvelinaL]
0

Använd produkter med Glycerin i, detta dra ur färgen. Man kan även göra askorbinblandningar och ha i håret detta är jätte bra för att få ur gröna toner ut håret går att hitta lite olika sätt att göra det på via en googling.

[Nelley]
0

Kanske använd en röd färgbomb? Eller en avfärgning så sliter du inte lika mycket som en "riktig" blekning. :)

[134643]
0

#2 Avfärgning skulle jag kanske kunna testa faktiskt. Har du något tips på något märke eller så? :)

[Nelley]
0

#3 Har faktiskt aldrig använt, när jag hade blått så fick det vara ljusgrönt i ett par månader också hahaha. Men har hört att denna  "color b4" ska vara bra.😉

[134643]
0

#4 Har letat efter colour b4 som en galning, men har inte hittat det någonstans :c Har också hört massa bra om det!

Surpan
0

#5 Jag har hört någon om Ica maxi, kika där!

/Surpan

[134643]
0

#6 Får försöka ta mig ut till Ica maxi någon dag och kolla, tack! Såg i någon annan tråd att det kunde finnas på öob, så får kolla där också haha ^^

Surpan
0

#7 Säg till om du hittar! Vore kul med en före och efterbild också om du får tag på den. Den är ju ganska omtalad, men det är få som har provat verkar det som! 👍

/Surpan

[134643]
0

#8 Självklart!

[Nelley]
0

Hoppas det finns då.👍

[134643]
0

Kan uppdatera med att colour b4 fanns på öob! Fanns en för 'frequent use' och en som var typ 'extra strong' så jag tog den sistnämnda och hoppas på att det bara behöver göras en gång. Kom dock på nu att jag kanske skulle behöva två paket, har hår ner till bh-bandet ungefär, men det lär jag väl märka haha. Blir antagligen avfärgning på fredag eller lördag så jag uppdaterar efter det! ^_^

Surpan
0

Kul! Glöm inte före och efterbild! 😃

/Surpan

[134643]
0

Halloj! Tänkte uppdatera lite! Gjorde ett slingtest med colour b4 imorse, och absolut ingen färg försvann. Alltså ingenting. Så jag åkte tillbaks till öob och köpte en blekning, som sitter i håret just nu. Lite trist att b4 inte fungerade, men läste ju också att den var för permanenta Färger så hade inge jätteförhoppningar heller haha. Får se om blekning tar något iaf!

[134643]
0

Förra meddelandet skickades visst lite sent, har segt internet haha. Har nu sköljt ut blekningen… Och jag är fortfarande precis lika blåhårig. Helt galet, absolut ingen färg har försvunnit. Tänker gå till frisören imorgon eller på måndag och fråga om de kan göra något åt det :c Och folk har problem med att extremfärger försvinner för snabbt haha xD

Surpan
0

Men gud vad konstigt att det inte fungerade alls!

/Surpan

[134643]
0

#15 Visst är det? Nu när det är torrt kan man väl se en liten skillnad, speciellt i luggen. Men knappt märkbart i resten av håret. Använde ett medel som blekte 4-6 nyanser, så en 7 nyans-blekning hade kanske funkat bättre. Får se vad frisören säger på måndag, om det finns något hopp för mitt hår haha.