färga håret blont, dödsstöten ;)
Så, nu är mitt hår nästan blont.
Lit mörka/orange pigment sitter kvar i topparna dock.
Frågan är dock, vad tror ni funkar bäst? En blondering på det mörka eller bara en vanlig blond hårfärgning?
Blonderingar tar verkligen jättebra på mitt hår och ger ett snabbt resultat, men känns onödigt att göra det i onödan om det kan funka med en vanlig hårfärg eller toning.
Förtår att man inte kan veta säkert, men ptja, vad tror ni?
Bifogar en bild på hur mitt hår ungefär ser ut nu, dock dålig bild, ser lite mörkare ut än vad det är.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Hm.. Du säger "vanlig blond hårfärg", vad menar du med det? 🙂 Det finns blonda hårfärger som endast färgar, de gör alltså ingenting för ljusheten, sen finns det blonda hårfärger som bleker och färgar i ett.
Jag tycker du ser blond ut på bilden, men jag antar att resultet ska bli ljusblont eller något sådant? Länka gärna någon bild på hur du vill ha det. 🙂
/Surpan
Okej, du kan uppernbarligen mer än mig om hårfärger hehe.
Jag menar bara en vanlig hårfärg som inte bleker, men hjälper inte det så blir det ingen sådan.
Slutgiltiga målet är platina, men jag tänkte börja med att bara bli blond (spelar ingen roll om det är gult, vill bara ha bort det mörka/orange), anvönder ett bra silverbalsam som tar bort oönskade pigment.
Men det rår inte riktigt på det allra mörkaste :/
tack för svar!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#2 Jag hade slängt i en blekning, välj en med lite lägre antal blekningsnyanser och gör det fler gånger med jämna mellanrum istället. Jag är inte expert på superljusa nyanser men jag skulle tro att en blekning som bleker ca 4 nyanser är en bra start för dig. 🙂
Jag antar att du har färgat håret innan? Det är lätt hänt att topparna blir överpreparerade och bleks mycket svårare än det nya färska håret längst in mot hårbotten. Därför så lägger jag alltid i mina blekningar nedifrån topparna och upp, snarare än den klassiska "i hårbotten och ner". Tänk också på att använda fler boxar av färgen så du verkligen kan täcka alla hårstrån, annars kan man också få mörkare partier.
Hoppas det hjälper nått! Har du lite tur kanske en blekt blondin dyker upp i tråden och kan ge lite tips på blekningar också! 😉
/Surpan
#3 Tack för all hjälp! Då blir det en blekning av topparna 😃
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund