Virgin Snow på blekt hår
Hejsan!
Jag har valt att bleka bort min röda färg nu nästa vecka, men som nog många vet så blir rött hår gult av blekningen (Har min frisör sagt) och då funderar jag på att använda Manic Panics Virgin Snow (http://www.manicpanic.com/besthaircolor/virginsnow.html) på mitt blekta hår för att få det mer vit/blont (För att sedan färga lila). Är det någon som har gjort liknande och/eller har några idéer om annat att göra eller så? Har hört att Virgin snow inte alltid funkar, så om någon har använt den kan ni väl säga hur det blev. Tack på förhand!
Jag skulle istället rekomendera att du köper en lila toning och sedan blandar ut med Balsam eftersom den "vita" toningen har lila toner i sig. Då kan du sedan tona tills du får den färgen du vill ha samt att du sparar massvis med pengar speciellt ifall du köper Directions eller stargazers toning istället då de är samma sak som manic paniks bara billigare enligt mig. Om du bleker det så att det blir gult utan orangea toner i kommer detta funka men om du fortfarande har orangea toner i håret borde du vänta lite sedan bleka håret igen. Ett annat alternativ är silvershampo.