Bildtråd: Naturliga hårfärger
Hej! 🙂
Jag tycker det är intressant att se folks naturliga hår och hårfärger eftersom det är så vanligt att färga, bleka, slinga och ha löshår nu för tiden. Jag har kompisar som inte ens vet vad de har för naturlig färg!
Jag slingade/blekte mitt hår många år eftersom jag kände att min riktiga färg var trist, men sedan la jag i en brun toning och efter det lät jag det vara. Flera år senare har jag nu min naturliga färg igen och trivs väldigt bra. Skönt att slippa utväxt och den matchar min hudfärg och ögonbrynsfärg. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska kalla färgen då den inomhus ser brun ut, ute i solen blond och varierar rätt bra från vinter till sommar. Kanske mörkblond/guldblond? Har inte så bra bilder, ska försöka få en bra bild på hela håret när jag klippt mig nästa vecka. Lägger in ett par i ett inlägg efter detta.
Så fyll på med bilder på era naturliga hårfärger oavsett om det är nya eller gamla bilder! 😎
#2 Vackert hår! :-)
Har mellan brunt egentligen men tonade det mörkbrun i september-oktober men de är fortfarande lite sån färg kvar.
Har också gjort svart dip dye och ska tona de helt svart i helgen.
Önskar jag kunde delta i denna, håller på sparar ut mitt naturliga hår och har kommit en bit på vägen. Är naturligt ljusblond med lite grått i nu på vintern :)
Gamla bilder (innan färgning) eller bilder på naturligt hår som är på utväxt är självklart välkomna i tråden! :-)
Här är en bild på min naturliga hårfärg🙂 Numera så är det Henna och indigo-färgat.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Bilden till vänster är min riktiga hårfärg, bilden till höger är nu dagen efter. Har efter flera månader med egen färg insett att jag trivs så mycket bättre i lite rödskiftande :)
Här är min naturliga hårfärg när jag lät den växa ut för 2 år sedan (förutom 7-10 cm i topparna som fortfarande var blonderade). Är guldblond så min naturliga färg smälter ihop med det blonderade. 🙂

Ber om ursäkt för kass bildkvalitet men hoppas det syns någorlunda att jag har väldigt mörkbrunt hår på gränsen till svart. Jag är 17 år på bilden så det var ett tag sedan jag såg min naturliga hårfärg. Färgade blont en del när jag var 13-15 och det här var väl någon form av mellanperiod innan jag började färga rött (är fortfarande rödhårig trots att många år gått)
Detta är min naturliga hårfärg. Lite solblekt dock! :) Men jag har nog mörkblond i mig själv. :)
Roligt att se alla hårfärger, finns så många olika nyanser! :-)
Har inga bilder där färgen syns tydligt men är relativt ljus/mellanbrunt med en del tunnare samt en tjock slinga i typ ljus nougat/blond, och till ock från några tjockare mer eller mindre svarta hårstrån haha. 🙂 En del röda undertoner med som syns i starkt solljus.
Ska försöka fixa en bättre bild till våren.
Alltid Oavsett