Håruppsättningstutorials
Jag är verkligen jätte dålig på det här med håruppsättningar. Jag har antingen håret utsläppt, i delvis tofs eller tofs. Surpan frågade mig häromdagen om jag kunde fläta, varav jag svarade absolut ge mig en docka så kan jag fläta hennes hår… men mitt eget? Kan inte!
Så om ni har några youtube klipp eller hemsidor med lätta uppsättningar, kan ni inte dela med er?
Ooh, vad jag känner igen mig Nekoi! Är kanske max ett halvår sedan jag lärde mig att göra en vanlig fläta någorlunda mitt i nacken (är 24) 😞 På andra är det inga problem, när jag ser vad jag gör, men på mig själv är det supersvårt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu vet jag inte hur långt du har men tror att Lopsie kanske kan fungera, hon har tutorials som passar mellanlångt hår till längre.
Infogar en av hennes nyaste men hon har så mycket det är bara att kika runt så hoppas jag att ni kan hitta nåt fint som ni vill testa. :)
Har du lite längre hår tycker jag att torrinpaige har bra tutorials, det är lite varierande i svårighet däremot men hon gör både enkla och svåra tutorials
l'm back
#2 Bra tips! Fint med någon som inte har lugg (så som jag). Tycker att många som gör hårtutorials har lugg, och då blir allting så sött. Jag vet aldrig vad jag ska göra med håret i pannan, men vill inte klippa av det heller. Ska plöja igenom hennes kanal 👍
#1 Då finns det hopp i alla fall för att även jag kan lära mig, även om jag fyller 29 imorgon 😉
Sen har väl inte intresset funnits heller förut, om sanningen ska fram, och då lär jag ju mig definitivt inte.
#2 och #3 tack för tipsen, ska plöja dessa när jag kommer hem! Lite dumt att jag inte skrev min Hårlängd däremot, det är axellångt just nu 👍
Älskar Lilith Moon's tutorials och jag tycker hon förklarar bra. https://www.youtube.com/user/lilithedarkmoon
#5 Grattis i förskott! 🥳
#8 åh tack 🎂
Är man osäker på flätor och har kortare hår så tycker jag att det är väldigt fint att tvinna håret istället. Har man sidbena så kan man antingen tvinna luggen och fästa med hårspänne för en lite romantisk look, ta bara en till slinga och lägg till för varje varv så blir det lite inbakat, mycket lättare än att fläta. Annars så kan man göra samma sak på den sidan man inte har luggen för en fejk sidecut.
Donuts är ju annars väldigt smidigt att använda i kortare hår, då man slipper alla toppar att ta reda på efter.
När jag gjorde "ruffsig knut" på kortare hår så brukade jag sätta upp håret i en hästsvans men bara låta halva håret glida igenom på sista varvet så det blev en dubbelvikt hästsvans. Sen tog jag topparna och tryckte in under snodden.
/Surpan