Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 1777 ggr
Mollypierce
0

Hur får man längre hår?

Har ni några tips som hjälper en att få längre hår?

Whippet
0

Hårförpackningar, oljor, Argan Olja tex, eh det finns en Olja som jag glömt vad den heter… Återkommer..

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
0

Ricinolja, Var det jag tänkte på!

Scorpio97
2

Att massera hårbottnen är bra, antingen med Olja eller utan. Rekommenderar även balsammetoden/BM

Samt att rent allmänt ta hand om håret. Plattar/lockar/färgar/bleker man mycket blir håret slitet och går av.

//Jessie

Fridaaaa
0

Ricinolja hjälper inget. Massagen kan ev hjälpa till lite men inte själva oljan. Många som fått utslag mm av det med.

Säger som #3 

Mitt hår växer mer på sommaren när jag är ute mer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trollan92
2

Finns inga produkter i världen som får håret att växa snabbare. Förstår inte hur folk ens kan tro på media å skit? Ricinolja gör de bara lättare att massera hårbotten, det stimulerar hårsäckarna å bättre blodflödet. Samma för naglar då de inte är mycket blodflödet eller vad man säger. Masserar man kan dem växa fortare. Annars beror de helt och håller på vad du äter eller hur du mår.

Whippet
0

#4 Mig har det hjälpt, hur kan du då säga att det inte hjälper?😐

Fridaaaa
1

#6 Läs igen vad jag skrev😉

TatsuOni
4

Hårbottenmassage som tidigare har föreslagit och ät ordentligt.

Snabbaste sättet att få långt hår är att ta hand om det, så att man slipper klippa bort längd när det växer. Kopierar in några tips som jag gav i en annan tråd på hur man kan ta hand om håret.

• Ha gärna håret uppsatt då det slits om det blir tovigt eller gnuggas mot stolsryggar m.m. Använd hårsnoddar utan metall på och variera gärna uppsättningarna för att inte få så mycket slitage på samma ställe. När du har längre hår så kan hårpinnar vara bra då dem sliter mindre på håret.

• Jag kan även rekomendera någon No poo metod. T ex balsammetoden som jag själv använder. Annars kan det vara bra att skaffa ett sulfatfritt schampo som sliter mindre än ett vanligt och undvika silikoner.

• Använde helst inte en plastborste till att reda ut håret, då dessa oftast har vassa kanter som sliter på håret. Använde hellre t ex en bredtandad kam i horn eller trä och red ut tovor försiktigt med fingrarna. Själv kombinerar jag bredtandad kan i trä, svinborste och fingrarna. Svinborste fungerar bra för en del och för andra inte.

• Undvik hårsprayer, hårförner, locktänger m.m så långt det går.

•  S&D är bra om man inte vill toppa håret för ofta eller huvud taget.  S&D står för Search and destroy. Man letar upp skadade hårtoppar och klipper med en vass sax av dem ca en cm ovanför skadan. På så sätt så behöver man inte klippa av längd i onödan och får bort skadade toppar som sitter högre upp.

Detta kan självklart kombineras med vanlig toppning också. Jag kör S&D ca en gång i veckan och toppar håret ca två gånger om året för att få bort det hår som varit blekt och för att behålla tjockleken i topparna.

• När du har tvättat håret så ska du inte gnugga det med handduken. För det sliter på håret. Krama försiktigt ur det istället och låt självtorka.

• Örngott av siden, Satin eller liknande material kan vara bra för att minska slitaget på håret och om ditt hår trasslar sig på nätterna så är det bra att sove med det uppsatt eller en nattmössa i siden, Satin eller liknande.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Whippet
0

#7 Du skriver att det inte hjälper. Jag skrev att det hjälpte mig.

Fridaaaa
3

#9 Ja för det är inte själva oljan som hjälper utan massagen.

Whippet
0

#10 Okej.

Mollypierce
0

Jag masserar hårbotten och jag kör Balsammetoden :)