Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1826 ggr
Lizelda
0

Jävla blondering!

Nu ger jag fan upp! Efter fem blonderingar, varav sista var med schwarzkopfs pärlblondering, och håret fortfarande är orange så börjar jag bli lite lätt frustrerad. Har någon något tips på hur jag ska göra? Har färgat med Henna innan och har inte råd att köpa fler produkter som inte fungerar…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Hanna
2

Är inte Henna i stort sett omöjligt att få bort? :/

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Lizelda
0

#1 Waaah, säg inte så!! :( Är du säker…?

Hanna
0

#2 Jo, det var därför jag i sista sekund hoppade att färga med just det. Fungerar tydligen inte riktigt på samma sätt som "vanlig" färg. Någon annan får bekräfta om det är sant, men det är vad jag fick höra.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Wony
1

Jag har också hört att Henna sitter väligt hårt. Så det är nog "bara" att låta det växa ut tyvärr.

Lizelda
0

Noooo! Fan också… Finns det verkligen inget sätt? Har liksom 5 cm som inte har Henna i sig… Varför står inte det som en varning på paketet? :<

Surpan
0

Det brukar sägas att Henna måste växa ut men jag tror att vissa har kunnat bleka bort den. Sant är i alla fall att de flesta Färger blir väldigt konstiga i hennafärgat hår. Hur orange är ditt hår nu? Kan du slänga upp en bild? Att lägga i en blå toning kan vara en lösning, det är dock stor risk att du blir lite grå i håret och resultatet beror lite på hur ljust ditt hår är.

/Surpan

Trollan92
0

Slungar du håret? Håret kan vara för preparerat så du kanske får vänta några veckor att bleka igen. Kanske skämma bort håret med oljor å inpackningar ett tag.. Tänk även på när du bleker å färgar ett hår så får inte håret utsättas för kyla, asså ett fönster uppet eller så, för då kan prossesen stoppa å färgen/blekningen gör ingen verkan.

RoxannaS
0

Prova silverschampoo?

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Cederin
1

Har också läst på flera ställen att färga med Henna är no turning back, tyvärr.
Jag hoppas att du får bukt med det, vet hur det känns att vara orange!

Medarbetare på Naglar och Hår

wikked
1

Henna är hopplöst att färga över, men köp ett silvershampo/silverinpackning  (jag har kört på tex Mood Boost som finns på Ica) och kör på lätt fuktat (i princip torrt alltså) hår, låt sitta i minst en timme och  sen schamponera som vanligt. Är det fortfarande gult efter så gör om. Tänk på att silvershampoo sliter på håret, en inpackning är snällare men kanske inte lika effektiv. Om du får ordning på färgen så kör rejält med mandelolja eller arganolja el dyl i topparna (med fördel under natten om du kan offra ett kuddfodral…). Lycka till! :)

Sapere aude

Lizelda
0

Har börjat överväga att färga det rött med vanlig färg tills hennan växt bort typ, någon som vet om det är lika jobbigt att få ur?

Cederin
2

Rött är fortfarande ett av de svåraste pigmenten att bli av med, men det är inte  lika svårt som att få bort Henna. En neutral mellanbrun hade jag färgat med om jag vore du, det täcker förhoppningsvis det orangea och är betydligt lättare att korrigera än rött. 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

J0554N
0

Har man färgat med Henna så ska man egentligen inte färga med vanlig färg över, o så tvärtom.  prova med silverschampo?

Strong people don't put others down, they lift them up. 

Lizelda
1

Gav upp så nu sitter jag och färgar det rött igen >.>