Jävla blondering!
Nu ger jag fan upp! Efter fem blonderingar, varav sista var med schwarzkopfs pärlblondering, och håret fortfarande är orange så börjar jag bli lite lätt frustrerad. Har någon något tips på hur jag ska göra? Har färgat med Henna innan och har inte råd att köpa fler produkter som inte fungerar…
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Är inte Henna i stort sett omöjligt att få bort? :/
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#1 Waaah, säg inte så!! :( Är du säker…?
#2 Jo, det var därför jag i sista sekund hoppade att färga med just det. Fungerar tydligen inte riktigt på samma sätt som "vanlig" färg. Någon annan får bekräfta om det är sant, men det är vad jag fick höra.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Noooo! Fan också… Finns det verkligen inget sätt? Har liksom 5 cm som inte har Henna i sig… Varför står inte det som en varning på paketet? :<
Det brukar sägas att Henna måste växa ut men jag tror att vissa har kunnat bleka bort den. Sant är i alla fall att de flesta Färger blir väldigt konstiga i hennafärgat hår. Hur orange är ditt hår nu? Kan du slänga upp en bild? Att lägga i en blå toning kan vara en lösning, det är dock stor risk att du blir lite grå i håret och resultatet beror lite på hur ljust ditt hår är.
/Surpan
Slungar du håret? Håret kan vara för preparerat så du kanske får vänta några veckor att bleka igen. Kanske skämma bort håret med oljor å inpackningar ett tag.. Tänk även på när du bleker å färgar ett hår så får inte håret utsättas för kyla, asså ett fönster uppet eller så, för då kan prossesen stoppa å färgen/blekningen gör ingen verkan.
Henna är hopplöst att färga över, men köp ett silvershampo/silverinpackning (jag har kört på tex Mood Boost som finns på Ica) och kör på lätt fuktat (i princip torrt alltså) hår, låt sitta i minst en timme och sen schamponera som vanligt. Är det fortfarande gult efter så gör om. Tänk på att silvershampoo sliter på håret, en inpackning är snällare men kanske inte lika effektiv. Om du får ordning på färgen så kör rejält med mandelolja eller arganolja el dyl i topparna (med fördel under natten om du kan offra ett kuddfodral…). Lycka till! :)
Sapere aude
Har börjat överväga att färga det rött med vanlig färg tills hennan växt bort typ, någon som vet om det är lika jobbigt att få ur?
Gav upp så nu sitter jag och färgar det rött igen >.>