Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 659 ggr
tötenöten
0

Bleka håret

Jag har just nu rött hår, men vill så gärna gå tillbaka till blont. (Har gjort den processen 2 gånger så behöver ingen hjälp där.) Saken är den att sist jag höll på och blekte mitt hår så började jag få allergireaktioner. Jag vet inte om det beror på blekningen eller vad det är, men mamma ansåg att det var från blekningen och tvingades då därför att sluta bleka. Mina allergireaktioner kommer fram varje gång jag duschar, börjar klia ovanför bröstet och blir röd och hårsäckarna eller något liknande sväller upp så det blir typ bucklor på huden. Detta sker då alltså varje gång jag duschar, har testat med naturella schampoon, undviker all sorts parfym m.m men det är ändå inte borta, har dock blivit en förbättring. Så frågan är, tror ni att detta beror på att jag blekte håret? Vill så gärna gå tillbaka till blont men vill ju inte dö på kuppen, finns det någon som haft liknande erfarenheter? (Jag själv misstänker att det är något med järnjonerna i vattnet, dock är jag inte nickelallergiker eller liknande)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Trollan92
0

Hmm konstigt. Har ni egen brunn?

Jazmin1e
0

Jag skulle ha kollat upp det med läkare innan gör något med håret. Min kompis fick samma sak efter blekte flera gånger på raken,  så nu vågar hon inte bleka det mer. Jag skulle inte heller våga det efter något sånt. 😮