Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 722 ggr
Superwholocked
0

Balsammetoden

Har tänk att börja med Balsammetoden och har några frågor 1. Hur ofta bör man tvätta sitt hår med Balsam? 2. När man använder sitt sisa shampoo, ska man använda Balsam efter det direkt? Eller ska man vänta tills nästa tvätt:)

[EvelinaL]
0

Din bästa vän när du börjar med Balsammetoden kommer vara lockig.se. Jag tvättar håret ca 3 gånger i veckan men i början kanske man behöver tvätta håret mer eller mindre beroende på hur håret reagerar de flesta tvättar för ofta i början och då blir det väldigt fett. Du kan använda Balsam direkt efter du har använt sista shampo men då behöver du inte tvätta hårbotten utan bara ta lite i längderna som du skulle göra vid en vanlig shampo och Balsam tvätt.

TatsuOni
0

1. Det är helt upp till dig. Tvätta helst inte mer än tre gånger i veckan skulle jag säga. Kan du tvätta ännu mer sällan så är det bra för håret. Även om Balsammetoden sliter betydligt mindre på håret än shampo så sliter det på håret att tvätta det för ofta. Själv tvättar jag håret ungefär varannan vecka, men tvätta så ofta som du känner att det passar dig🙂

2. Vänta tills nästa tvätt du. Håret är ju redan rent av shampot🙂 Inte för att håret på något sätt tar skada av att ha i tvättbalsam efteråt. Men självklart ska du ha vårdande Balsam i längderna som vanligt efter shampotvätten🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/