Avfärgning
Hejsan! Nu är jag en total nybörjare inom allt som har med hår att göra, och kan egentligen ingenting, haha, så skulle behöva lite rådgivning. c: Jag har sedan 4-5 år tillbaka färgat mitt hår mörkbrunt, istället för min naturliga ljusbruna/lite röda färg. Har nu tröttnat på den färgade färgen och skulle vilja testa nått nytt, men det är här mitt problem börjar… Eftersom mitt hår är så mörkt just nu kan jag inte färga det till en ljusare färg (min valmöjlighet just nu är endast svart, och det vill jag inte ha), och det kommer ta evigheter för färgen att växa ut. :c Har dock kollat runt på olika sidor på internet, och där pratar de om avfärgning. Vad är det, och hur påverkar det mitt hår och min hårfärg? Skulle det kunna vara något?
melancholy were the sounds on a winter's night.
Avfärgning tar bort pigment å den mörka färgen blir ljusare. De slits lite på håret men de behöver heller inte synas! Du kanske behöver avfärga de 2 ggr men låt håret vila 1-2 veckor emellan! :)
#1 Oki, tack för svar! Borde man gå till frisören eller kan man göra det hemma själv? c:
Man kan göra de hemma själv men jag som själv är utbildad frisör skulle rekomendera att gå till en frisör. Där kan dem garantera att de blir bra, de kan man inte hemma. Sen vet dem ju vad dem håller på med och gjort de massa gånger. Kanske kostar 400-700kr men annars kan man göra de hemma! :)
#3 Kanske bäst att kolla upp en frisör i sånt fall. c:
#4 Det är upp till dig! :)