Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1350 ggr
Blanksteg
1

Färga utväxt (toning)

Hej!

Jag tänkte färga håret igen (toning), då håret växt ut. Men jag är lite osäker… jjag har alltid väntat på att färgen ska gå ur helt ur håret innan jag färgar det igen. Men den här gången så har färgen hållt sig ganska länge.

I bruksanvisningen så står det att man ska ha i färgen i hela håret på en och samma gång om man har naturligt ofärgat hår eller om det är mer än 3 månader sedan man sist färgade det.

Jag tror det var i september som jag färgade håret, så det har gått mer än 3 månader. Men det syns ju helt klart att jag har färgat håret (färgen är dock inte lika stark som förut, men inte särskilt svag). Ska jag ha i färgen i hela håret i alla fall? Eller bör jag ha i färgen i hårbotten först och därefter i längderna och topparna?

Trollan92
0

I hårbotten först då de fortfarande är en utväxt! Lägger fininställt med en gång så är risken stor att de blir ljusare i botten! Sedan efter typ 15 min lägger du ut de i resten av håret i 10-15 min också typ :)

Trollan92
0

I hårbotten först då de fortfarande är en utväxt! Lägger fininställt med en gång så är risken stor att de blir ljusare i botten! Sedan efter typ 15 min lägger du ut de i resten av håret i 10-15 min också typ :)

Trollan92
0

Lägger du i allt med en gång är risken stor att de blir ljusare i botten*

Blanksteg
0

Ok tack! :) Det var så jag gjorde igår. Hade i i utväxten i 15 minuter, sedan resten av håret i 5 minuter enligt bruksanvisningarna. Och det gick bra! Blev dock något litet område som blev utan.

Trollan92
0

#4 Okej! Man ska alltid färga/tona utväxten först :) hoppas de blev bra annars! :)