Ljusa slingor i ombre?
Färgade en "sombre" i ljusbrunt i julas och trivs fortfarande med det, men jag börjar få en blond utväxt nu och skulle vilja få det hela att se lite mer naturligt ut. Funderar därför på att slinga håret ljusare, men hur bra blir det i ombre-hår?
Har ljusbrunt längst upp och blonda toppar. Har tyvärr inte råd med ett frisörbesök nu så jag skulle i så fall fixa det hemma (har dock alltid färgat håret själv så det är inget nytt). Har ni testat att slinga ombre-hår? 🙂
De kan nog inte bli så tokigt. Men ska du göra massa slingor eller bara lite? Tänk bara på att ta blekning på de färgade först å låt de verka å sen lägg ut på utväxten. Utväxten bleks mycket snabbare än preparerat hår :)
#1 Vet inte riktigt, lagom många antar jag, haha :) Inte för få och inte för många, det ska liksom se ganska naturligt ut och ljusas upp lite.
Yes, det är viktigt att komma ihåg! 👍
#2 Ja de e viktigt annars kan de bli pannkaka av allt. Lägg gärna upp före å efter bild :)
Det ska jag göra! :) Vet inte när slingningen blir, men förhoppningsvis inom en månad i alla fall. 😃
#4 Okej :)