Färga håret mörkt tillfälligt
Hej alla hårfantaster! 🙂
Det är så att jag ska spela musikalen West Side Story om en månad och det är ett krav för rollen att jag har mörkt hår och jag måste därför på något sätt färga mitt hår mörkt. Jag har äntligen fått tillbaka min naturliga färg (dock fortfarande lite blond i topparna) och vill verkligen inte förställa mig och förstöra håret med mörk färg.
Jag undrar därför om någon har något tips på hur jag kan tillfälligt färga mitt hår, att färga och tona (toning på mitt hår blir permanent och då blir jag aldrig av med det) är det inte på tal om. Funderade på att spraya håret mörkt, men vet inte hur hållbart och bra det ser ut? Och peruk går inte heller.
Hoppas ni kan hjälpa mig!
Jag skickar med en bild på min nuvarande hårfärg!
☆
Nu har inte jag färgat håret sedan mellanstadiet men skulle inte Hårkritor kunna fungera om man lät bli att värmehärda? Kanske tar en evighet att färga hela håret med det dock. Nog lättare med sprayfärg isf.
Alltid Oavsett
Då finns de inget sätt ärr färga ditt hår. Toning å färg sitter lila bra bara att dem sitter på 2 olika ställen på hårståret. Vill du spraya de mörk, ja. Men av många erfarenheter jag hört så kan sprayfärger sätta sig å va lite svårt att tvätta ur då de kan sätta sig lite extra på vissa ställen. Spray färg finns att köpa på vissa hårsaloger.
Speciellt om man är blond då alltså! :)
för att undvika att sprejfärg färgar av sig kan man spreja håret med hårspray först.