Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 803 ggr
IceTee
1

Sulfater och silikoner

om en produkt innehåller både Sulfater OCH Silikoner, försvinner silikonerna i så fall? Eller står de emot sulfaterna?

Medarbetare på Skor iFokus

Scorpio97
0

Nej, silikonerna blir kvar. För att få bort silikonerna måste du tvätta med en produkt som bara har Sulfater.

//Jessie

[pusselbit]
0

Säger som ovanför.

Det är väl hela grejen med att sista schampot måste vara silikonfritt. :)

IceTee
0

Ja, jag antog att det var så, men har alltid funderat på det lite ändå!

Surpan
0

Jag har alltid funderat på hur sulfatet kan tvätta bort silikonet när det läggs till i efterhand, men inte när det finns i samma produkt.. Är det mängden som spelar in? 🤔

/Surpan

[pusselbit]
0

#4 Jag satt också och klurade på detta lite grann, hur man kan tänka sig att det fungerar. Kom inte heller fram till någon logisk förklaring.. gaah🤔🤔

IceTee
0

#5 det handlar som Silikoner, säkert någon ond kraft som spelar in 😉😃

[pusselbit]
0

#6 Eller så är det ärkefiender och båda två är onda! Så länge sulfaterna anfaller silikonet när silikonerna ej är beredda så vinner sulfaterna.. När det är i schampoflaskan så är det 'förbestämt' krig, då vinner silikonerna  eftersom de då får lägga sig på hårstrået precis som de vill och sulfaterna enbart lyckas tvätta rent från fett och ändå får ett silikonlager över sig. Där har vi lösningen☝️ Nej nu var jag löjlig  ;) DU som fick mig på dessa tankar IceTee…

IceTee
0

#7 haha, så måste det vara!
Äsch, alla behöver vara lite löjliga så här på söndagskvällen!