Rakade av bebishåret
HJälp!! Jag rakade av mitt bebishår o nu ser det jättefult ut, hinner de växa tillbaks på en vecka? Hur lång tid tror ni det tar? Lite tips på att dölja? :o
Nej, det dröjer mer än en vecka, det är jag 100% på. & vadå "råkade" man "råkar" inte raka av sig håret.
Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥
"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"
Jag har inte skrivit ''råkade''? o.o
Då har du ändrat det, för det stod att du råkade raka av dig bebishåret.
Okej, men hur lång tid tror du det tar för de att växa ut? D:
Jag såg också att det stod "råkade"…
/Christine
Det är 64 pers som har läst, snälla svara !! :(
#6 - Nej, det är läst 64 gånger, inte samma sak ;) Och det växer ut lika fort som vanliga håret.
/Christine
Det är ju vinter så du får skaffa en fin mössa😉
/Maria
Med andra ord, som jag sade.. Nej, det tar inte en vecka Nattilassi!
Okej mössa , får väl köra på de !
Någon som vet ungefär hur lång tid de tar tills det allafall ser normalt ut?
Du känns väldigt oseriös må jag säga Nattilassi, men kan du inte skicka en bild på eländet?
Har tyvärr ingen bild, varför oseriös? :o Ser typ ut som ett litet stubb längst upp typ
Kan väl säga att min dotter hade en period för ca ett år sen då hon inte kunde somna utan att pilla mig i håret, dvs det rykte en del bebishår där. Nu är dom stråna ca 4-5 cm långa och det ser fortfarande inte klokt ut :P
/Christine
Hur lång tid tog det för dig att få dom ca 2-3 cm långa? :O
Det är inget jag har tänkt på. 5 cm på ett år iaf
/Christine
Oseriös.. För det första raka av sig bebishåret, för det andra ljuga, för det tredje trodde du att 64 pers läst detta, för det fjärde så lyssnar du inte på mig när jag säger att det inte tar en vecka för ett hår att växa ut & slutligen för det femte har du ingen bild, hur kan vi då veta om du överhuvudtaget gjort detta? Har du kort eller långt hår?
Med ljuga antar jag att du menar att jag skrev fel först o skrev råkade? Ja, jag är ganska ny såjag kan inte sidan riktigt än, jag frågar ju hur lång tid de tar om inte en vecka o jag orkar inte lägga bilder in på datorn.. Jag har hår till mitten av ryggen ungefär (profilbilden är inte jag).
& så skall du skaffa en mössa, varför inte bara berätta att du "råkade" raka av dig håret. Dock tror jag ingen går på att du råkade.
Jag råkade inte, har aldrig sagt att jag ''råkade''? :( Varför hoppar du på mig så mycket?
#1 #5
Det kan ju varit en felstavning🙂
#19 så hela tråden handlar om varför hon tog bort sitt fel i sitt inlägg? hon vill ha svar på frågan hon ställde?
TS, ingen aning hur lång tid det tar,mitt bebishår växer typ inte alls :/
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Sluta tjafsa om ordet "råkade", vad är det att bry sig om? Svara på frågorna eller låt bli tråden, TS är ju inte otrevlig på något sätt.
TS: Bebishår verkar vara både tunnare, skörare och mer långsamväxande än vanligt hår. Jag vet inte om det är mer långsamväxande "på riktigt", eller om man bara upplever det som så för att det går av innan det når någon riktig längd. Var försiktig med det du har, och beväpna dig med tålamod. Mycket mer än så kan man inte göra. Tvätta håret med skonsamma metoder, tvätta inte lika ofta och borsta håret så försiktigt som möjligt, helst med en bredtandad kam. Börja med topparna och red ut håret på så vis tills du når hårbotten. Red försiktigt ut eventuella tovor med fingrarna. Massera hårbotten med fingertopparna för att öka blodflödet till hårrötterna.
Jag skulle inte dölja med hjälp av mössa eller dylikt, det kan lika gärna nöta på och torka ut håret. Dra hellre lite Olja genom håret och sätt upp det med en hårpinne. När det är uppsatt tänker inte folk på att det är fett, och fettet gör att småhåren lättare håller sig på plats mot huvudet.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Har klippt bort mitt bebishår högst upp vid pannan sjukt många gånger då det bara växer till en specifik längd och sedan stannar. Men inser nu att min panna ser riktigt stor ut när jag klipper av det så jag tänker låta det växa ut nu ;) Bebishåret växer lika fort som övrigt hår, tar ungefär en månad för mig att bli 1cm vilket också ser väldigt konstigt ut då det står som det vill, men man får leva med det ett tag helt enkelt haha :) Klippte mitt senast i november (tror jag) nu är det nog 2cm, växer ändå väldigt fort faktiskt :)
#23 känner också lite som dig Moa, om TS skrev "råkade" eller inte är inget kränkande eller olämpligt precis. Onödigt och omoget att tjafsa om såna småsaker, det gjorde jag för 10 år sedan och då var jag 7 :P