Hjälp med blekning
Hej! Jag har mörkblont, askigt hår och har tänkt att bleka det några nyanser ljusare. Jag har en kartong med blekning hemma, men den heter "pale golden blond". Jag vill ha kvar den askiga tonen i håret. "Tabellen" på baksidan av kartongen visar bara hårtoner som redan är guldiga, så det hjälper mig inget att läsa där. Tror ni att mitt hår kommer blir guldigt, eller är blekningen gjord för guldigt hår helt enkelt? Såhär ser mitt hår ut nu, och en bild på "tabellen".
Om du bleker det och tycker att det blir lite för gult kan du ju alltid slänga i lite silvershampo tills du får önskad färg. Eftersom "golden blond" skulle jag tro att det lite mer gulaktig och att du kanske borde leta efter någon som heter något som platina, askig osv.
blåbär mixat med Balsam är ett superduper bra sätt att gula toner ur håret ha det inte i för länge bara då kan topparna bli blå! :) en deciliter blandat med så mycket Balsam eller inpackning man tror man behöver för hela sitt hår. Först shamponerar man håret på vanligt vis och sedan väntar tills det är handuks torrt och appliserar sedan i håret balsamet eller inpackningen som är mixat med blåbär (sådan inpackning som är 2 minuter) och låter det sitta i och sedan sköljer man ur ordentligt och med hjälp av händerna och massvis med Balsam får man resterna ur håret :) nu låter dethär jätte kompliserat vilket det inte alls är hehe.
Om du inte använder Balsam och shampo kan du också blanda avocado eller ägg och blanda det med honung och blåbär o lägga det i :)
((((vill du dock ha en jordgubbsfärgad nyans på håret om du inte gillar hur de blir då du blekt det såå kan du ha i några svartvinbär med Balsam istället samt några blåbär)))
:) Måste säga det fungerade bättre än något silverbalsam nånsin gjort på mig :)