Tips på vardagsfrisyr?
Försöker spara ut mitt hår nu, det är mellan axlarna och bröstvårtorna i längd ungefär, tror jag. Har plattat det tidigare då mitt självfall är kaooos och jag har känt mig så ful senaste tiden när jag gått till skolan i mitt helt naturliga hår :( det blir jättestort och fluffigt, samt vågigt (om jag borstar det) om jag inte borstar är det lite lockigare. Ganska frissigt, brunt hår alltså. Har haft håret uppsatt ganska mycket senaste tiden. Men mitt hår ser faktiskt konstigt ut uppsatt om jag inte plattat det (Min huvudform ser konstig ut och håret hänger jättefult i tofsen även om jag har två starka tofsar som håller upp) Haha vet inte vad jag ska göra, förr när jag hade långt hår så "tyngdes" håret ned lite och det såg bra ut när jag lät det vara naturligt, men nu när det är kortare så står det ut eller vad man ska säga hehe… Trivs inte alls för tillfället. Har även tagit kosttillskott för bättre hårväxt (enbart för att få håret att växa snabbare, har väldigt tjockt fint hår annars) men har inte funkat så bra, har ni nåt tips? :)
Provat med fläta? Finns ju jättemånga olika fina varianter, dessutom är det skonsamt mot håret.
Låter som att vi har precis likadant hår. Nu är mitt hår vid midjan och är faktiskt rätt fint utsläppt, till o med om jag borstar det! 😮
Förstår hur det är med sådant hår som inte är så långt. Jag har också hållt på o plattat o plattat och bara haft uppsatt, men de e fint o göra olika slags flätor, inbakade flätor e jättefina och även fiskbensflätor. Kan dock inte göra sådana på mig själv eller på andra så jag får hålla mig till vanliga flätor. Gör en "manbun" som jag kallar det, sätt upp övre delen av håret till en liten bulle o låt resten av håret hänga på ryggen, de e skönt o ha borta håret o rätt så snyggt. När du sätter upp en toffs testa sätt tofsen mycket högre upp på huvudet än du brukar, på huvudet liksom. Också fint att ta halva håret och sätta fast med en klämma eller någonting där bak och låta allting ligga på ryggen. Eller sätt upp håret i en toffs i en fläta..
Nu vet jag inte hur du menar med att det ser konstigt ut uppsatt, men av bilder jag sett av folk m lockigt hår så passar dom oftast i lite lösare knutar av olika slag och flätade knutar (även dessa lösa). Kanske det är något?
Även tex milk maid braids osv är ofta riktigt fint på lockiga.
l'm back
Ja jag har faktiskt haft fläta de senaste dagarna, den ser ju lite rolig ut eftersom att den blir såpass kort men aja, får väl leva med det tills håret växt till sig ;) Bulle är något som jag oftast passar i faktiskt. Även enligt mina vänner, tror detdär med lockigt hår plus bulle stämmer ganska bra :) Tycker det är så himla snyggt när tjejer har utsläppt, fast man tar "kronan" på huvudet och sätter fast där bak, om ni förstår hur jag menar, typ som människo-alver i filmer brukar ha hehe. Passar dock inte jättebra i det så får nog köra på bulle/knut, något jag tycker är jobbigt med bulle på huvudet är att håret blir sååå stort och fluffigt när man släpper ut håret igen haha