färgbomber och balsam-metoden
Min fråga är om det finns färgbomber godkända för balsam-metoden?
Köp en semipermanent toning (Directions, Manic Panic osv), spä ut den med Balsam = färgbomb!
stargazer är också ett bra märke. Finns på tex. shock och som sagt eftersom man kan blanda ut det med Balsam blir det super billigt!
Jag tycker själv om att vara rödfärgad, men har precis börjat med BM och antog då att mina färgade dagar var över, men verkar ju finnas jättebra lösningar! Dessa manicpanic och liknande, de är alltså enkomponentsfärger? Annars går det väl inte att spara? Och de är godkända? *en helt nyyy vääärld*
/Surpan
jag kör med Balsammetoden och har rödärgat hår. Jag brukar fäga min utväxt med ickegodkänd permanent hårfärg och sedan nästa gång det är dags att tvätta håret så tvättar jag med ett bra "sista shampo" och handdukstorkar håret sen blandar jag directionstoning med Balsam och har i håret i kanske 1-2 timmar och sen tvättar ur. Fungerar jättebra och jag har kollat att både Directions och stargazers toningar är godkända. Manic panik vet jag inte och personligen tycker jag de är exakt samma sak som Directions och stargazer bara dubbelt så dyra.
shock är den ända jag vet men de finns ju inte överallt tyvärr.
Ja absolut du kan blanda ut lite Balsam med färgen och sen typ ha i burken, det längsta jag vet att en Directions toning har hållt är 1 och ett halvt år så det är ingenting som blir gammalt eller så. Jag brukar ha i mitt i 1-2 timmar när jag har Balsam i eftersom färgen inte fäster fullt så snabbt när man har Balsam i. Sen kan man blanda färgerna också, jag brukar köpa två olika Färger och blanda med varandra och sen med Balsam för att få exakt den färgen jag vill ha.