Färga rött?
Jag är så himla sugen på att färga håret rött! Men jag är blond naturligt, och har väldigt långt hår, så jag oroar mig för vad jag gör om jag tröttnar på att vara rödhårig.
För många år sedan, när jag blekte håret för första gången, så höll mitt hår på att bli laxrosa på grund av att röd färg som jag haft i håret tidigare fanns kvar (trots att det inte såg rött ut längre), men frisören hade då i nånting som "tog död" på röda pigment. Det här var nästan 15 år sedan, så jag har inte en aning om VAD de hade i. Och nu har jag inga planer på att göra några färgningar hos frisör eftersom det kostar ganska mycket.
Så, min fråga är alltså, finns det medel i handeln för att bli av med det röda när man tröttnat på det? Eller andra metoder om jag vill gå från rött till min naturliga mellanblonda färg?
Avfärgning, silvershampoo och/eller silverbalsam. Jag använder Directions Silver när jag vill bli av med röda toner :)
de enda ja vet från att vara knallröd till blond är blekning efter blekning tyvärr, så de kan bli lite konstiga Färger innan. Jah färgade mitt brunt efter rött innan ja blekte. Och blekte slingor fler och fler. Tog mig nästan ett år, gjorde de hos frissör. Så råder dig tänk noga innan för de tar tid och håret tar stryk om du ångrar dig. Jag saknar mitt röda hår så fruktansvärt men vill inte gå igenom allt igen
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln