Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 2328 ggr
graleh
1

Extensions isättningsmetod för tunt/fint hår?

Hej alla!

Jag har väldigt tunt och fint hår och tänkte sätta i ett par extensions för att få lite tjockare hår. Ingen förlängning alltså utan endast en lättare förtjockning.

Dock har jag ett gissel med vilken typ av isättning jag ska ha. Jag bokade tid hos Rapunzel för tips och råd och de rekommenderade tejphår, då det inte syns. Jag har googlat och googlat kring detta och alla tycker ju olika. Vissa skriver att metoden sliter minst på håret, andra att det sliter enormt. Och man kan inte basta med det för då geggar klistret igen. Gah! Jag är livrädd för att ha klister och annat skit i håret. Vet hur många som helst som sabbat sitt hår med vax, exempelvis. Men tejp är ju inte vax.

Jag har testat clipons men det syns igenom otroligt mycket + kliar + att jag vill ha något mer permanent som inte tar 20 min varje morgon att sätta i liksom. Men det måste vara något jag kan sätta i och ta ut hemma, eftersom jag färgar håret själv. Om Rapunzel skulle färga mitt hår också, skulle det kosta skjortan.  Men tydligen kan man köpa tejp och fixa sitt tejphår själv. Men kul om man sätter i det fel och det river av massa hår. Tejp i håret liksom, usch. Minns själv när man var liten och råkade få tejp i håret. Ryser av tanken..

Jag har funderat på microringar med silikoninsida så håret inte skärs av. Och sätta ett par stycken inne på bakhuvudet liksom så de inte syns. Börja där och se helt enkelt. Men är livrädd ringarna ska synas igenom.

Ni som har supertunt och fint hår med tendens till fett hår, vilka isättningsmetoder fungerade på er?

Shoot :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

TjockaBerta
0

Du kan väl läsa min tråd under dreads/ extensions om mitt tunna hår. Kan inte länka. Känns som om vi har likadant  hår.

Kan tillägga att ringarna gjorde fruktansvärt ont hela månaden jag hade i dem.

>>>Malum domesticum<<<

elinkw
0

Sitter med keratinvax just nu, det gör så fruktansvärt ont så jag knappt kan sova om nätterna och det är så sjukt obekvämt och osmidigt, det blir tovor emellan fästerna, jag kan inte tvätta med Balsammetoden längre heller…

Har gjort lite research om loop hair och ska införskaffa det istället inom en snar framtid. Man sätter i dem med hjälp av en tång, sen om de växer så kan man flytta upp dem också, alltså skulle du vilja färga håret utan massa extensions i vägen så kan du ta ur dem och sen sätta i dem igen när du är klar. Vad jag förstått så ska de även funka med Balsammetoden.

Keratinvax är hemskt, verkligen. Tappar du en slinga så tappar du jättemycket av ditt egna hår med vad jag förstått, så är det inte med lopp hair. Lossnar slingan så följer inget hår med.

Keratinvax sitter dock som sten, men de har ju sina nackdelar också..

Du behöver inte vara rädd att de ska synas igenom om du bara ska förtjocka håret. Har man tunnt hår och sätter i hela hårbottnen så finns väll risken, men jag tror inte du behöver oroa dig när du bara ska förtjocka. Vad sa de på rapunzel om microringar?

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

graleh
0

#1: Jag hittade bara en tråd av dig där du skrev om löshåret Glorious, men det stod inte så mkt om vad det är för isättningsmetod eller detaljer kring det.

#2: Ah okej. Nej vax skulle jag aldrig, aldrig använda. Jag vill verkligen inte ha klister i håret. Jag har aldrig pratat med någon som tyckt vax varit bra att ha i håret, det har alltid lossnat och tagit med sig av det egna håret så man blir skallig.

Rapunzel sa inte så mycket, blev ganska besviken på dem. Mycket eftersom de säger olika beroende på vem av dem man pratar med. Mailar man deras kundtjänst, säger de en sak. Går man dit och får rådgivning säger en tjej en sak. Går man sedan dit ngn dag senare är där ngn annan på salongen som säger en tredje sak. Betalt kan dem minsann ta för allt, dock. De sa väl mest att microringar inte är för dem med tunt och fint hår men jag litar inte på vad de säger. Jag hittade ju även microringar med silikoninsida som ska hålla håret på plats och heller inte slita på det, dock ej hos Rapunzel utan hos Happyhair. Microringar kan ju "skära av" håret, så att säga. Men har man då silikonsida så ska håret inte skäras av. Jag har beställt sådana silikonmicroringar på eBay och väntar på dem med spänning.

TjockaBerta
0

Glorious är microringar med silikoninsida. De fäster inte i ett tunt och fint hår. De åker ur. (Det går att googla Glorious)

Det är sant att keratinvax sliter mycket på håret. Mina börjar gå av nu efter ca 6 veckor. Jag har tappat två och då är  håret avslitet.

Jag skulle säga att ingen av metoderna är lämplig för hår som mitt. Men om man väljer microringar så får man alltså betala massor för ingenting.

Jag är glad att jag provade men jag kommer aldrig mera att lägga pengar på löshår då jag vet att det inte fungerar.

>>>Malum domesticum<<<

graleh
0

#4 Aha, jag googlade på Glorious nämligen men fick inga relevanta träffar.

Kanske är olika då för jag har pratat med flera andra som har tunt och fint hår där microringar med silikon varit det enda som fungerat på dem, då allt annat går av och vax inte är ett alternativ. Det här med hår är verkligen olika och det är drygt :/ Svårt att läsa om råd och liknande då det är så olika.

Jag ska testa så fort ringarna kommer. Håret kan man använda till något annat om de inte passar med microringarna så det är ingen större förlust för min del. 

Gick det av hår på dig med microringarna med silikoninsida?

TjockaBerta
0

#5 Nej de bara gled av . De gick inte att fästa ordentligt

>>>Malum domesticum<<<

graleh
0

#6 Ah okej, tack för info. Hm, får se då hur det går helt enkelt. Lär skriva här vad som sker :)

TjockaBerta
0

Bra! Kul att höra :)

>>>Malum domesticum<<<