Jul och nyårsfrisyrer!
Det börjar närma sig helgdagarna nu så jag undrar:
Hur kommer ni se ut i håret på jul och nyår?
Ska ni ha det utsläppt? Har ni nått fint hårsmycke ni hade tänkt ha? Ska ni locka eller platta håret? Några av er kanske till och med ska klippa sig nu innan jul?
Berätta om era frisyrer, bifoga bilder på era uttsättningar och accesoarer eller länka till inspirationsbilder!
🙂
/Surpan
Jag ska testa på något nytt! Jag har ljusbrunt hår ner till mitten av rumpan just nu. Jag tänkte tona det rött till jul. Har aldrig gjort det så det ska bli kul att testa på! Julfärgen också!
#1 Åh vad häftigt med så långt rött hår. Juligt =)
Här är min julfestfrilla från förra året. I år är håret längre men det blir nog något liknande - det var lockat (typ) och uppsatt i något som skulle vara en lagom slarvig uppsättning =) Blir bra med utbakad fläta i luggen också.
Obs att jag hade 8 månaders utväxt förra julen.
#2 Hihi ja det ska bli kul! :D
Ååå herregud så vacker färg du har på håret! Så guldigt!
Jag har inte bestämt mig än,
Vanligtvis brukar jag ha utsläppt på speciella tillfällen (eftersom jag aldrig har det till vardags) men håret börjar bli så långt att det kan bli knepigt.
Det jag väljer mellan nu är rag curls (lockigt hår är ju kortare), en svinrygg för långt hår eller utsläppt.
Detta är då till jul, till nyår kommer jag antagligen antingen sova (så sovfläta) eller ligga på BB (funderar på att sy fast milk maid braids, då hålls det ur vägen och man behöver inte göra en ny frisyr på några dygn om man inte vill/orkar).
l'm back
#4 Oj, ska du ha nyårsbebis? Grattis! 🙂 Halvuppsatt kanske ger lite mindre problem med uppsatt hår på jul?
/Surpan
#5 Jag är beräknad den 3:e januari men det är så nära att jag inte räknar med något nyårsfirande hursom.
Problemet är ju att man sätter sig på håret, andra sätter sig (el går) på håret, man fastnar i allt, håret hamnar i maten etc, och då hjälper ju inte halvuppsatt heller.
l'm back
#6 Nej det förstår jag 🙂
Jaså, okej. Ja det blir ju knepigt. Men lockigt är ju fint! Är ragcurls liknande som sockcurls?
/Surpan
#7 Nej man får korkskruvslockar av det snarare (sock curls är ju mer mjuka/stora lockar).
l'm back
Jag ska troligtvis ha en donut! 😊
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
#8 Fint!
/Surpan
Kör nog på stora lockar till nyår. Till jul vet jag inte riktigt, uppsatt kanske 😃
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Jag kan inte sätta upp mitt hehe. 😂
Men jag tror att jag kommer ha det lite uppåt-bakåt. Sedan blir det en skjorta till det. Bifogar en bild på mitt hår, det är nog ungefär så jag tänker mig!
Denna skjortan ska jag ha, om någon vill se. :) (även om det handlar om frisyer nu haha)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Funderar på att ha någon form av half ups, gillar min hästsvans-knut/tofsar eller milkmaidbraid, kan bli att jag lockar håret, gör cocoon- eller kanske ragcurls för att det både är så fint och för att det äter upp längden på mitt hår så att jag kan ha det nästan utsläppt utan att det är allt för mycket i vägen.
#13 Åh bilden med svärdet är såå fin, alltså uppsättningen (svärdet också!). Heter uppsättningen något speciellt, eller skulle du kunna beskriva hur man gör den?? =)
#14 Vad roligt att du gillade den. :)
Den heter säkert någonting, det är något som jag lekte fram efter ha gjort ragcurls första gången.
Vad det är, är en är en hästsvans där jag knytit en enkel vanlig knut, alltså inte en hårknut/bun utan en knut som du knyter skorna med. :P
Jag gör en ögla av själva håret som jag drar resten igenom och sticker en hårpinne igenom för att säkra den.
Tyvärr äter knuten rätt mycket hår, det är därför jag gillar den så mycket, äntligen ett sätt som jag kan ha håret i hästsvans igen, utan skavande snoddar som sliter på håret.
Jag vet inte hur långt hår du har men jag skulle tro att man behöver midjelångt eller längre för att det ska bli en liten "svans". :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#15 Låter som du har kommit på en "knot bun" (eller i alla fall liknande)
l'm back

#18 Snyggt! Även #17 var jättefin, är det bara tre flätor du snurrat ihop till bullar, eller hur har du gjort?
Idag har jag haft det såhär, utsläppt med en "Celtic knot" 🙂. I morgon blir det nog en flätuppsättning med två utbakade, och nyår har jag inte bestämt mig ännu, får se vad jag känner för helt enkelt… 😛