Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 717 ggr
The Idizen
0

Ljusa slingor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag vill jätte gärna göra ljusa slingor i mitt hår. Men jag har lite funderingar … Jag har bara tonat håret några gånger så har ingen erfarenhet alls. 

Passar ljusa slingor mig? Eller finns det något annat skoj jag kan göra?

Som ni ser på bilden är mitt hår lite åt det bruna hållet, funkar det att göra ljusa slingor i det? 

Sliter det mycket på håret när man har lite mörkare hår att göra ljusa slingor? 

Hur funkar det? Finns det speciella Färger som bara gör slingor? Vill helst inte gå till en frisör … 

Kan tillägga att jag håller på med Balsammetoden. 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Schiizop
1

Svårt att veta om det passar dig när man inte vet hur du ser ut. :/ Men testa och se sen om det inte blir bra så färgar du bara tillbaka det till din gamla hårfärg? :)

The Idizen
0

Ja, det är sant. :) Hur går jag till väga då? :)

[rumelle]
0

Det är blekning som gäller om du vill ha ljusa slingor. Det sliter på håret men de flesta klarar en blekning utan att det blir alltför slitet. Om du har ofärgat hår kommer resultatet att bli bättre än om det är färgat. Det finns vissa blekningskit som är speciellt för att slinga håret och då får man med en slinghätta och beskrivning hur man ska gå tillväga. Om du inte är så haj på att göra det själv eller har en kompis som kan hjälpa dig så kan du ju också få det gjort hos en frisör. Du får då räkna med att lägga ut en bra bit mer pengar men kan förvänta ett bra resultat.

The Idizen
0

Okej, mitt hår är helt ofärgat just nu. :) Får köpa ett sådant kit då och be någon om hjälp. Tack! :)

[rumelle]
0

#4 Om du vill ha många slingor så kanske du behöver två sådana kit med tanke på längden på ditt hår. :)

Schiizop
0

Min kompis behövde tre och hon har nästan lika långt. :)

The Idizen
0

Aha, vi får väll se hur det blir. :) Vill inte ha jätte många vill fortfarande behålla min bruna färg. :)