Mitt hår blir inte lockigt av papiljotter längre
Jag förstår inte vad problemet är, helt plötsligt blir mitt hår inte lockigt av papiljotter. Det funkade de första fem gångerna när jag rullade håret inåt. Sedan rullade jag utåt en gång och då funkade det inte. Nu har jag rullat det inåt igen säkert 7 gånger på rad - helt utan resultat. Vilket är väldigt frustrerande då att "sova med papiljotter" för mig betyder 4-5 timmars sömn för att det gör så ont att sova med. Att sedan gå upp och rulla ut dem och se att det inte funkat är minst sagt frustrerande… Har alltid använt bara hårspray och vatten. Förstår inte vad som nu är fel? Har det blivit för långt? Vad ska jag göra?
Testa utan hårspray och att spruta i vatten efter att du satt i dom. Sen innan du går å lägger dej, å då bode håret ha blivit i alla fall lite torrare än när du hade i vatten, så sprutar du i vatten en gång till. Och gärna en tredje gång om du inte somnat :)
När jag gör mina tre klassiska flätor för att få lockigt gör jag så å de "känns" som att håret formar sig mer då och det brukar hålla hela dagen då också tills jag borstar.
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
#1 Ska absolut testa! Tack!! ❤️
Hur gick det? :) Har du testat med bara vatten än?
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
#3 Jag har inte orkar anta projektet än haha. Men snart så! Skriver här då. 😃
Är det något du gör annorlunda mot tidigare gånger?
Om du tycker att det är obekvämt med papiljotter kanske du kan testa någon annan metod? Pincurls eller ragcurls? Pincurls har jag provat och det är lite pill, men det ger ett bra resultat och hållbara lockar och är inte obekvämt att sova med. Ragcurls har jag inte hunnit testa, måste skaffa trasor först.
Sover du med "huckle" så kan håret bli varmt medans du sover. Ta därför av hucklet en stund innan du tar ur dina papiljotter (eller vad man nu använder för att locka håret) och låt håret svalna med detta i. Tar man ur papiljotterna när håret är varmt så ger detta sämre resultat.
Värme formar håret - Kyla fixerar håret 🙂
#5 Nej, har gjort samma sak varje gång. :(
Jag vet inte om jag skulle orka göra pincurls, mitt hår går långt över brösten. Vad innebär ragcurls?
Ja, jag sover med huckle! Jag brukar inte låta det svalna men det är för att det inte är varmt heller. :/ Hmm. Klurigt detta.
#6 man rullar upp håret på trasor :-) http://m.wikihow.com/Curl-Hair-with-Rags
jag brukar alltid sova med en fläta, och det jag har märkt är att vågorna /lockarna håller sig otroligt mkt bättre beroende på hur pass nyligen återfuktat håret är :) så de två första dagarna efter inpackning/tvätt, så håller sig vågorna perfekt, går absolut inte att "borsta bort" dom:) på tredje inte alls lika bra. Brukar även använda foam rollers nere i längderna ibland under natten, dom är hyfsat mjuka att sova med, smidiga är dom också! Ger lite VS känsla :) Ser då till att ha nyligen återfuktat hår när jag gör sådana lockar, då håller dom sig super! Kan tilläggas att locktänger inte alls funkar på mitt hår, oavsett hur jag gör (tips och trix) lockarna går ur på en halvtimme :p Men foam rollersen ger perfekt resultat på mig, slipper ju dessutom slita på håret med värme :) !
Medarbetare på Chihuahua