Toningar - försvinner all färg?
Håller just nu på med det extrema projektet att få min naturliga hårfärg tillbaka. Har hår ner till midjan och ca 2 dm utväxt så jag har en bra bit kvar
Har ingen aning om varför halva inlägget försvann… Men jag funderar över om det finns något sätt att tillfälligt dölja utväxten. Det ser lite dumt ut för tillfället med min mörka färgning och min mörkblonda utväxt. Så toningar, stannar lite pigment kvar permanent eller försvinner allt?
okej?
edit: :D tyckte det var ett konstigt inlägg när det inte fanns någon fråga med.
Av egen erfaring brukar toningarna tvättas ur på obehandlat hår. (så länge det inte är röda pigment i toningen.) iaf när det gäller mitt.
-
toningar brukar försvinna rätt så lätt på fint och mjukt hår. lite mer poröst hår som slitna toppar osv kan toningen sitta lika bra som hårfärg. Jag tonade mitt hår i en körsbärs-färg som är lite röd-lila för ca 2 mån sedan, och jag har fortfarande kvar röda pigment i mitt hår. Mitt hår är nu brunt med orange-skimmer.
Frida
Första gången jag tonade håret försvann det efter några veckor. (:
Live
Laugh
Love 
När jag tonade håret hos frisör (första gången jag någonsin färgat/tonat mitt hår) gick det aldrig ur helt. Jag tonade det mörkbrunt i januari och det var fortfarande brunt, fast mycket ljusare, i typ augusti. Nån gång då blekte jag slingor i mitt hår och då liknade det mitt mörkblonda hår rätt mycket. Såg nästan ut som min naturliga hårfärg, eftersom jag har "slingor" i mitt hår naturligt. Hade jag väntat längre hade det kanske gått ur helt, vad vet jag, men det tog verkligen lång tid för färgen att försvinna och ändå försvann det inte helt.
Har ljusbrunt hår naturligt och färgade de svart för 1 vecka sedan nu har du blivit rött/brunt….