Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 4135 ggr
Sweelin
0

Spretigt eller risigt hår? Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! På senaste tiden så har mitt hår blivit "spretigt" eller iaf många hårstrån… Det har aldrig varit så här illa innan och jag har använt mig av Balsammetoden i snart 6 år och varken plattar det, stylar eller färgar. Använder endast en svinborste, men det börjar bli jobbigt att massa hårstrån sticker upp, speciellt å huvudet då det ser lite fult ut 😕 Jag har provat med olika inpackningar så som lite oljor och så, utan vidare resultat. 

Det är ju inte direkt slitet heller tycker jag, men dock så har jag tunt hår vilket kan påverka att dem går av. Jag har inte heller uppklippt 😐 Så lite hjälp uppskattas mycket 🙂

På bilderna så har jag sovit med flätor så därför är det lite vågig, men bild 1, är från sidan och bild 2 är ovanpå huvudet.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[0123]
0

du kanske borstar håret för hårt sliter tag i det mycket, mitt ser likadant ut fast det fixar jag med hårgel eller vax eller vad det nu är för nåt det står bara Paste It på tuben ^^

askan
0

Om det inte är slitet så är det förhoppningsvis nya fräscha hårstrån. Om du inte har spikrakt hår naturligt så vill de där kortare hårstråna gärna stå lite hur som helst. Mitt hår gör precis likadant när det torkat efter tvätt, eller om det är väldigt fuktigt ute, dock brukar det lägga sig efter ett tag.

Om du bara använder svinborste kan du ju prova att skippa den ett tag och istället  kamma med bredtandad kam och stryka ner hårstråna med lite gelé.

En annan bra grej är att undvika hästsvans. Nu vet jag ju inte hur du brukar ha ditt hår men håret kan ju slitas och gå av just där snodden sitter om du ofta har hästsvans.

mikkan01
0

Skulle bytt ut svinborsten och enbart använda den till att fördela sebumet innan hårtvätt. 
Duschar du varmt eller kallt? Och vad använder du för Balsam? Innehåller det proteiner?

~mikkan

Sweelin
0

#2 Jag har typ spikrakt och aldrig uppsatt.

#3 Jag duschar oftast varmt och använder Neutrals Balsam sen en tid tillbaka.

mikkan01
0

Antar att du använder vårdande Balsam i längderna? I så fall, efter att du fördelat ditt vårdande Balsam kan du ta det lilla man har kvar i händerna och stryka det över håret där det är "spretigt". Testa duscha svalare också och avsluta med kallt vatten.

~mikkan

Sweelin
0

Nej endast ett Balsam använder jag 😕 Vad finns det för slags vårdande då?

Bill&Bull
0

Köp en reparerande kur till håret. Kan rekommendera loréal intense repair (stavning?) Den rädda mitt hår! Finns liknande i andra märken så du kan välja vilken du tycker känns bäst.

||My Love For Animals Is Immortal||

mikkan01
0

Är du medlem på lockig? Finns ju en lista där med vårdande Balsam. Jag själv gillar garnier response avocado oil & shea butter. Vet att många använder tresemme naturals som vårdande också.

~mikkan

Sweelin
0

#7 Ingår den i Balsammetoden? :)

#8 Får gå in och kika lite där! Tack :)

Bill&Bull
0

#9 ne det gör den inte, är en inpackning, som man använder som en kur i hela håret. Helt magisk är den :-) Jag använde den 3 tvättar och mitt hår var som nytt.

||My Love For Animals Is Immortal||