Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 2652 ggr
grönsak
0

Bleka & klippa mitt hår? (kort)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såhär ser mitt hår ut just nu. Tycker att det är  väldigt fult nu när det växt ut och blivit långt på sidorna och där bak, vet inte vad jag ska göra med min lugg (om den ska stå upp eller ner), är dålig på att styla, ogillar färgen osv osv. Hade tänkt klippa typ Tyler Oakley-hår (bildgoogla hans namn) som är så inne (dvs att jag klipper kortare på sidorna och  har längre lugg)). Typ som jag har nu fast kortare runt om.

Nu blev det jätteförvirrat, sammanfattning: jag tror att jag vill klippa mitt hår kortare, googla Tyler Oakley så ser ni vilken frisyr. Fråga: vad ska jag säga om frisören frågar om jag vill snagga? Vad är skillnaden? Ser håret konstigt ut när det växer ut sen, om det är snaggat? Eller har du nåt tips på en annan frisyr jag kan klippa - Tylers hår är väl säkert jättekomplicerat att styla?

Nu har jag blivit jättesugen på att bleka mitt hår typ väldigt ljust precis som Tyler, haha. Jag kan ingenting om blekning alls. Har aldrig blekt eller ens färgat mitt hår, bara tonat rött en gång i våras (det finns litelite rester av det i mitt hår på bilden). (Om jag skulle bleka skulle jag alltså göra det hemma, hos frisör är för dyrt).

Är det svårt att bleka själv?

Kommer det att slita mycket på mitt hår?

Kommer jag att få jätteful utväxt jättefort? Kommer jag att behöva bleka om utväxten hela tiden eftersom mitt hår kommer att vara så kort, och kommer det att slita?

Ska jag klippa eller bleka håret först?

mikkan01
0

Snaggat innebär ju att man bara lämnar någon millimeter kvar av håret, alltså är det inte det du är ute efter om du vill ha samma frisyr som Tyler Oakley? Allra enklast är att ta med en bild (eller fler) och visa din frisör så h*n vet vad du vill ha.
Ser inte ut att vara så jättekomplicerat att styla hans hår.

Det kan vara lite pilligt att bleka håret själv men det borde inte vara sådär jättesvårt när du har så pass kort hår. 
En blekning sliter alltid på håret , hur pass mycket det sliter beror på hur kvalitén på ditt hår är och hur pass behandlat det är. Hur snabbt man får utväxt är ju rätt individuellt, vissa får bleka jätteofta medan andra kan dra ut på det rätt länge, och det är klart det kommer slita på utväxten när du bleker den men det bör inte vara något problem så länge du inte bleker hela håret varje gång. 
Jag personligen bleker alltid mitt hår innan jag klipper mig så jag får bort det slitna från blekningen med klippningen.

~mikkan