Klippa "kort"
Tror ni jag skulle passa i "kort" hår? Jag har haft midjelångt hår väldigt länge, och det är faktiskt ganska jobbigt att ha långt hår, ibland vill jag bara raka av det so that I won't have to deal with it, haha. Det är dessutom torrt i topparna (enligt både mig och min frisör), så jag tror att mitt hår skulle se mycket mer friskt och fräscht ut om jag klippte det. Jag vet dock inte om jag vågar, tänk om jag ångrar mig?
Iallafall, tror ni att jag skulle bli fin i det? Jag har färgat mellanbrunt hår som går till midjan nu.
Tror ni att mitt hår skulle se tjockare ut om jag klippte det förresten? Jag har ju klippt upp håret några cm, så det är ju mycket tunnare i topparna än i resten av håret. Dessutom är mitt hår så tungt nu så jag har ingen volym what so ever.. 😐
Disclaimer: jag vill kunna sätta upp håret i en hästsvans.
Jag har naturligt rakt hår, men sover alltid med flätor, därav det vågiga håret.
om du ångrar dig går det ju alltid att slänga i extensions.
-
#3 Vill dock inte hålla på med sånt, men om jag verkligen "mår dåligt" pga att jag ångrade mig så kan man ju det, ja.
Fast det där är ju verkligen inte kort hår! xD
Men be bara frisören att klippa bort det som är slitet om det är ett friskare hår du är ute efter. Det blir några centimeter som går bort men du kommer att tjäna på det då håret kommer att se betydligt finare ut.
Tror det skulle bli ett snyggt lyft om du klippte en bit på håret, men för att du inte ska ångra dig kanske du inte ska klippa så mycket utan börja med typ till brösten eller så :)
#5 Nej, det var därför jag satte citationstecken runt kort, hahah. Enligt mig är det ändå rätt kort faktiskt, men det beror ju på vad man jämför med.
Det är inte bara friskare hår jag är ute efter, som jag sa är det grymt jobbigt att ha långt hår och det skulle vara så skönt att inte ha hår överallt (det lät fel, men visst), om du förstår vad jag menar.
#6 Det är klart, skulle nog inte klippa av allt direkt, utan skulle isåfall gradvis klippa håret kortare.
Jag var lite i samma sits som du i början av sommaren. Hade hår ner till mellan brösten och midjan och det var slitet i topparna. Jag lessnade som sjutton på längden på mitt hår just pga att de slitna topparna. Gick till frisören och bad dem ta typ 15 cm. När jag kom därifrån var jag så nöjd, håret fick ett helt nytt liv och dessutom insåg jag ganska snabbt att det fortfarande är långt och går att göra de flesta frisyrer jag brukade göra innan
Jag tror det hade både sett bättre och och känts mycket bättre om du vågade klippa av i alla fall en bit, framförallt för att få bort det slitna och "tråkiga" i topparna.
#8 Jag beställde tid igår, ska till frisören nästa tisdag, alltså om en vecka. Ska bli såååå skönt att ha kortare hår, ska klippa lite nedanför axlarna ungefär. Lite kortare än på bilden i inlägg #1, sedan tänkte jag dessutom klippa upp det. 🙂
Fick ditt hår mer volym när du klippte det och det inte var så tungt längre?
#9 volymen har jag aldrig haft något problem med så det kan jag inte bedöma om det blev bättre :)
Vore kul om du la upp bild sen och visar och berättar hur det känns :) alltid spännande och ovant när man gör en drastisk förändring av frisyr!
#10 Jaha, på så sätt. :3
#11 Självklart ska jag göra det! :)
Edit: ville bara tillägga att mitt hår ser väldigt risigt (och typ strävt) och fluffigt ut i första inlägget, hade en inbakad fläta i håret hela dagen och hela natten innan, därför ser mitt hår ut som det gör.
Fann en bild på mitt hår på datorn, denna är då tagen innan jag färgade håret brunt (ångrar för övrigt att jag färgade det, inte för att jag inte gillar färgen eller så, utan för att det orsakade ökat håravfall. Tappar mycket mer hår nu än jag gjorde innan, vilket gör att det känns lite tunnare 😕)
Mitt hår är några cm kortare nu än på bilden nedanför eftersom jag klippte lite mer av topparna än vanligt samtidigt som jag färgade håret, men sen har det växt ut ett par cm också. Kommer förmodligen ta en ny bild på mitt hår innan jag klipper det, men jag tänkte att jag kunde visa den här också.
Det var typ den fulaste bilden jag har sett, men jag har typ ingen annan bild på hela mitt hår.
Edit: Detta är den naturliga texturen på mitt hår, mer eller mindre platt alltså. Önskar so bad att jag hade naturligt vågigt hår but what are you gonna do..
Då var det gjort. Shit, vad skönt det är med kort hår! Om någon med långt hår funderar på att klippa det, GÖR DET! Hela håret känns så sjukt friskt, lent och glansigt, innan var det typ torrt och frissigt. Älskar det! <3
Edit: Kul att jag hade på mig typ exakt samma kläder som på bilden i första inlägget, hahah, jag lyckas alltid så bra alltså. Jag lovar, jag har inte alltid på mig samma kläder. :)
Blev kanon fint! :))
#16 Tack så mycket :)