Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1199 ggr
[TeamGolden]
0

Behålla den röda färgen

Färgade håret rött på en salong för ca 2 månader sedan nu och i topparna har färgen tappats väldigt mycket (guldigt nästan) och det är en färg jag inte direkt uppskattar på mitt hår, redan efter en vecka med rött hår började det bli ''guldigt'' och tyckte det var jobbigt då jag betalade mycket pengar för avfärgning och färgning av håret och redan är det lite ''hej kom och hjälp mig''. Dessutom har färgen tappat sin lyster och färg och är väldigt urtvättad och tråkig i färgen, precis nyfärgad var det en ganska stark röd färg men ändå lite åt det mörkare hållet. 

Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips på hur man får tillbaka lystern så det ser nyfärgat ut igen, hade svårt att hitta tips via google för ville inte testa  massa husmorsknep om det istället förstör håret istället för tvärt om. Tack på för hand!

Aleya
1

Färgbomber är det du skulle ha haft i håret. Sen är röd en svår färg att behålla. Du måste nästan färga om det konstant.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

yeahsica
0

Precis som #1 säger kan färgbomber göra så att färgen håller längre. Titta på t.ex. Revlon Nutri Color Creme (finns flera olika röda nyanser) eller Maria Nila Color Palett Autumn Red 6.60.

[Annellie]
0

Mitt enda tips är tvätta håret sällan och lägga i en toning då och då.

[rumelle]
0

En stark röd färg är ofta svår att behålla, precis som att rött kan vara svårt att få ur helt och hållet om man vill bli av med det. Ett bra tips är att använda färgbomber eller köpa en toning som du blandar med balsamet varje gång du tvättar håret.

elinkw
1

Det ultimata för färgat rött hår är garanterat en färgbomb. Det är en färginpackning som du använder ungefär som en vanlig inpackning, dock har denna färg i sig. Funkar skitbra på rött hår. Använd den så ofta som du känner att du behöver, dock färgar den inte utväxt. Men du behöver iallfall inte köpa hårfärg varje vecka. Den sliter inte heller något på håret, tvärtom eftersom det är en inpackning.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Surpan
0

Revlon som gör färgbomben har nu också ett schampoo/balsam i ett som funkar på samma sätt som färgbomben. Kan också vara nått.

/Surpan