Såååå mycket babyhår!
Jag tappar jätte mycket hår pågrund utav stress och för att jag äter dåligt, och troligen för att jag håller på att färga och bråka med det. Detta har lett till att jag har extremt mycket babyhår, alltså hårstrån som är kortare än resten av håret (eller hur man ska säga). Det är jätte frustrerande, jag älskar 50 tals vintage stil men det är ju omöjligt att få till de där släta fina lockarna när det sticker ut babyhår överallt och får det att se väldigt ruffisigt och tuffsigt ut :(.
Någon som har samma problem och/eller har någon lösning på detta? Tacksam för svar
Var rädd om ditt hår, sköt det väl och låt det vila från allt slitage så växer håret ut och blir jämnlångt och du kan göra de frisyrer du vill. Det finns inga genvägar.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
använder nästan aldrig värmetänger dock färgar var trejde månad ungefär
Jag har samma problem! Otroligt mycket babyhår. Kan inte sätta upp håret i en vanlig hästsvans utan vax, det ser riktigt risigt ut med små hårstrån som sticker ut överallt. Har dock ingen lösning. :/
Jag har också supermycket babyhår. Ser ut som att jag håller på att spara ut lugg, vilket jag inte gör.. Kan inte heller sätta upp håret bara sådär. Mitt problem har definitivt blivit värre pga stress, men jag har alltid haft en del babyhår så det kommer nog aldrig försvinna helt.
Mina småhår kan ibland styras lättare om jag plattar håret, men det sliter ju också en hel del. Om du vet att ditt babyhår uppkommit pga stress och det andra du nämner är nog mitt enda ytterligare tips att ändra på dina dåliga vanor tyvärr.
Jag har väldigt mycket bebishår precis vid pannan eller hur man ska säga 🤪
Sticker rakt upp, ser korvigt ut hah..
Brukar ta lite hårspray på fingret och fixera lite 🙂 Det funkar för mig 🙂
KöttbulleKorv