Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 1766 ggr
estelleandersson
0

Silver shampo på slingat hår?

Hej! Jag  slingade mitt hår för ett tag sen. Jag hade brunt hår och slingade mitt hår ljusare. Jag vill då ha en kall ton på mitt hår men just nu är det väldigt varmt. Hade jag kunnat använda silver shampo även fast jag fortfarande har brunt hår? Mina slingor är dock blonda/ljus bruna. Om jag inte kan använda det, vad hade jag då kunnat använda?(:

Cederin
0

Absolut, det kan du men det blir oftast inte lika tydligt resultat som på blont hår eftersom silverschampo (violetta pigment) är gjort för att endast ta bort lite gula toner på ljust hår. Har du mer åt det orangea hållet så biter det tyvärr inte alls mycket på det, av min erfarenhet. Om själva slingorna är blonda så kommer dock dessa bli en kallare färg lättare än resten 🙂En bild på håret hade underlättat om du vill ha mer råd. Men ett tips är att lämna det i en ganska bra stund, men ha håret under uppsikt i spegeln då och då, eller gör ett slingtest. Annars kan man råka tillsätta för mycket violett och då blir det grålila-askfärgat istället haha.

Medarbetare på Naglar och Hår

estelleandersson
0

Okej! tack så mycket, jag har dock ingen bra bild p.g.a olika ljus osv. Men eftersom "hälften" av mitt hår är slingat så kommer väl håret generellt se kallare ut? även fast det inte tar så mycket på det bruna?

Cederin
0

Ja, så länge inte skillnaden blir för markant så brukar det jämna ut sig ganska bra helhetsmässigt :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Mimmulih
1

Funderade precis samma ett tag, visade sig fungera finfint, men se till att ta en som har MYCKET pigment typ loreal professionell eller matrix! Sen kan jag rekomendera en koll på färghjulet, om jag inte mins heelt fel så slår lila-blåa toner ut gula och orange,gröna =orange jag lade i en svagblandad turkos på mina orange längder o funkka super :) samt höll schampot första ggn typ 25 min, mitt hår är mycket kallare nu!